hud-seroja-esa-budi bahasa-akhlak-ikhlas-raja segala unsur-imam mahdi-panji hitam-bani tamim-sirah

puzzles

hud-seroja-esa-budi bahasa-akhlak-ikhlas-raja segala unsur-imam mahdi-panji hitam-bani tamim-sirah nabi saw dan pengulangannya di akhir zaman-rahsia no 1 dan 9-kaitan imam mahdi dan helang-misteri tabut dan persoalan2 berkaitannya-melayu dan kekuatannya-nabi Nuh as-Raja Ahmad-teori relatif-penciptaan manusia-rahsia bismillah-philosophy of lotus in buddhism-mawar sbg lambang kesufian-matrix dari kacamata sufi-nursyahadah-teknologi pembangkitan memori dari al Quran-Rasulullah saw sbg manusia fitrah-nurunnur-formula sabar-formula ikhlas-makna,puji dan taat-lirik2 best-riba' dan kaitannya dgn dajjal-riba' sebagai penghapus ikhlas-titik kebangkitan akhir zaman,strategi kebangkitan~~~~~~

Saturday 15 October 2011

Oh,tetamuku...at-taariq!





Tetamu malam mendatangiku...
Aku lalu terhibur dan gembira...
tersenyum kerana dia sudi mengunjungiku..
Biarpun malam telah larut...

Aku katakan padanya..
Kerana takdir kita bertemu...
kerana kasihNya kita berjumpa...

dan...
tetamu itu...
mengajakku kesana...
katanya..."Tinggalkan segala...dan ikutilah aku!..."
"mari segera dan turutilah jalanku...akan aku letakkan kau 
ditempat yang sepatutnya pabila siang menjelang nanti..."

aku katakan padanya...
"tunggu! akan aku turutimu pabila siang menjelma..."
"tidak! harus sekarang!" jawabnya...
"siang tidak akan muncul sebelum malam belum kau jalani sepenuhnya..."
"turutilah aku,akan aku tunjukkan kau cara yang sebenar menangani sang malam...
semoganya nanti kau akan mampu tersenyum menjemput siang.."




Oh,tetamuku..at-taariq!
  

sebahagian daripada petikan surah At-taariq 

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang



  • Demi langit dan yang datang pada malam hari, (QS. 86:1)

  • tahukah kamu apa yang datang pada malam hari itu? (QS. 86:2)

  • (yaitu) bintang yang cahayanya menembus, (QS. 86:3)

  • tidak ada suatu jiwapun (diri) melainkan ada penjaganya. (QS. 86:4)

  • No comments: