hud-seroja-esa-budi bahasa-akhlak-ikhlas-raja segala unsur-imam mahdi-panji hitam-bani tamim-sirah

puzzles

hud-seroja-esa-budi bahasa-akhlak-ikhlas-raja segala unsur-imam mahdi-panji hitam-bani tamim-sirah nabi saw dan pengulangannya di akhir zaman-rahsia no 1 dan 9-kaitan imam mahdi dan helang-misteri tabut dan persoalan2 berkaitannya-melayu dan kekuatannya-nabi Nuh as-Raja Ahmad-teori relatif-penciptaan manusia-rahsia bismillah-philosophy of lotus in buddhism-mawar sbg lambang kesufian-matrix dari kacamata sufi-nursyahadah-teknologi pembangkitan memori dari al Quran-Rasulullah saw sbg manusia fitrah-nurunnur-formula sabar-formula ikhlas-makna,puji dan taat-lirik2 best-riba' dan kaitannya dgn dajjal-riba' sebagai penghapus ikhlas-titik kebangkitan akhir zaman,strategi kebangkitan~~~~~~

Sunday, 8 April 2012

Kehidupan hanyalah satu senda gurauan dari Yang Esa...


Salam sejahtera kepada semua pembaca...
Apa khabar anda semua ya,harap2 bahagia hendaknya...

Post kali ni saya akan ceritakan serba sedikit tentang kehidupan,menurut sudut pandangan saya sendiri...
Kehidupan,suatu pemberian yang Maha Kuasa. Dalam kehidupan kita akan melalui berbagai fasa rasa,fasa ilmu dan fasa umur...bagi saya,yang paling penting adalah fasa rasa...yang mana kita diberi hati untuk dibebankan dengan semua rasa pada waktu dan saat yang ditakdirkan. Rasa sedih dan gembira silih berganti memenuhi kehidupan kita...silih dan bergantinya kedua rasa ini seolah membuktikan ia tiada apa...ia akan datang dan pergi begitu saja sambil meninggalkan parut sebagai tanda ia pernah berlaku. Selebihnya kehidupan akan terus berlalu dan berjalan seperti biasanya. Jika kita sedang bersedih, kita akan bergelak tawa kemudiannya...jadi apalah makna sedih jika tawa yang akan menyusul juga nanti...apalah makna tawa jika yang menyusul kemudiannya nanti adalah kesedihan...apalah makna keduanya jika yang menyusul nanti adalah parut di dalam hati...semuanya seolah tiada makna jika masa berjalan dan terus berjalan. 

Ada yang pernah bertanya pada saya, apa makna kehidupan...saya malas nak jawab sebenarnya...sebab bagi saya hidup ini sebenarnya  tiada makna...kita cuma melaluinya dengan hati yang sebal dan redha. Saya bukan seorang yang mengejar masa,kerana masa yang selalu menarik saya untuk ikut melihat dunia. Ramai yang mengejar dunia,katanya untuk mengejar kebahagiaan. Saya tergelak...apalah erti kebahagiaan yang dikejar jika kesedihan juga yang menjadi pengikut setia buat gembira? Dunia bukan tempat berbahagia tanpa sedih. Itu semua khayalan. Dunia tempat bercampurnya baik dan buruk. Positif dan negatif. Kita cuma mengejar bahagia yang sementara. Selebihnya kesedihan yang akan menjadi tetamu berikutnya. Dan yang tertinggal hanyalah parut di hati. Kita sebagai makhluk yang bernama manusia, harus menerima hakikat kehidupan yang satu ini. Supaya kita tak bangga dengan apa yang kita ada,dan tak kecewa jika tak punya...
Inilah makna kehidupan buat saya,bagaimana dengan anda?

-Annur-


80 comments:

Anonymous said...

btol ke idup ni xde makna? hbs tu xkn Tuhan jdkan dunia nih suka2 je? mesti ada makna tersirat kan? =)

Nurun Nur 9111 said...

salam,aik?marah kerr...jgn marah,nnt kena jual...saya kan tukang karut jer...ini pandangan saya jer...kalau salah tolongla tunjukkan...hehe

-Annur-

Anonymous said...

x marah pn... =)

Nurun Nur 9111 said...

xmarah bagusla...baru awet muda...:)

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

jika anda lalui hidup pada hari ini,esoknya anda akan lupa sedikit sebanyak apa yg terjadi hari ini...begitu juga pada hari2 seterusnya...hidup seolah2 berputar dengan perasaan positif,negatif dan kenangan...ia seolah2 bermain dengan 3 elemen itu sahaja...sehinggakan bila umur anda sudah lanjut,anda terkenang pada kisah lama...apa makna semua itu bagi anda?masa ibarat air laut yang menghapuskan tanda2 rapuh dipasir pantai...yang mana di akhir nanti,kita ibarat pantai yang indah...yang mana air laut akan memaksa kita untuk terus bertukar dan bertukar...sehinggalah kesatu masa yg ditakdirkan semua pandangan indah itu akan lenyap di mata dan kita berlalu pergi meninggalkan dunia dan kesedihannya,dunia dan kegembiraannya...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

ITULAH KEHIDUPAN.

Itu juga yang saya sering bertanya..
Apa yang tertinggal dalam diri? Setelah semuanya berlalu pergi? Apa yang tinggal di sisi...

d.h

Nurun Nur 9111 said...

Tak terbayang pun kehidupan di sana nanti kan?

Hm.. takpelah.. saya akan hadap juga hidup ni..

Sekurang-kurangnya melihat anak-anak membesar depan mata adalah satu anugerah. Mereka sungguh tidak tahu apa di hadapan mereka.

Pekok....bakun...habish...
syusyun syusyun...aju aju...

Living an innocent life is such a wonderful life. And memory when we were young will linger until the age goes by.

I hope I can give them a sweet and meaningful memories..

Mungkin kita tak dapat hidup yang kita inginkan, dan menjadi lilin untuk mereka mungkin indah buat kita. Dalam tertawa melihat mereka yang bersungguh-sungguh walaupun perkara yang tiada makna bagi orang lain. Mencuba dan mencuba lagi..

Daleane Hada

Nurun Nur 9111 said...

they are innocent yer...haaa,iye...betullll...sapa yg nak ganti earphone saya yg togel da ni ha????
cube jawab sikit wahai kakakkku...annur nak tahula apa yg innocent sgt anak2 awk tuuuu...berasap da telinga aku ni punnn...anak2 kamu pelakon semuanya!

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

Kini kau tahu kan adikku?
Setelah melalui hidup... dan suatu saat orang akan berkata kita dah berubah...

Sekali air bah... sekali air pantai berubah..

We are all keep changing...
Things are repeating with some patterns that help us to read the future and ask us to choose the road in the carrefour..

Again and again..

DH

Nurun Nur 9111 said...

saya quote kata2 anda ye wahai d hada..."Mereka sungguh tidak tahu apa di hadapan mereka"

apa????cube ulang lg skali???nanti sy akan ajar dorang berdua apa benda yg ada depan mata dorang...hanger setebal lengan aku bagi nanti...takpun tangan bertuah ni pun ok gakkkk...setakat kena cepuk berkali2 dgn makcik dorang yg comel ni,dorang okkkkkkk....menangis???hahaha,itu cuma lakonan...aku takkan terpedaya...sebat tetap sebat...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

Ku tahu kau sedang menikmati lukisan hitam putih hidupmu. Dan tiada dari kita melalui jalan yang benar-benar serupa.

Ibarat pelukis yang tidak menghiraukan hari... melakar dan merenung tiap garis yang tidak dilihat orang lain...

Merakam gelak tawa, tangis dan mereputnya sebuah kehidupan.

Di hari lain melukis indahnya hijau taman...

Nilainya lukisan yang indah... hanya jauhari yang mengenal manikam..

Apakah erti hidup ini? Merenung lalu mengerti... lihatlah wajah orang yang redha pada keadaan...

Tidak ternampakkah di sana sebuah kelegaan? Kepulangan merekalah yang akan disambut...

Marilah kita melalui hari lagi dan mengutip cengkerang di tepian pantai.. di mana setiap cengkerang itu ada cerita hidupnya.. sehingga suatu hari mereka kembali menjadi pasir...

Kita...?

Dalena Ahmad

Nurun Nur 9111 said...

Pikir baguslah ko ni... sama macam kawan2mu yang poyo itu...

Mari kita menyanyi bersama...
...Inca Awoh... Inca Awoh... Inca Awoh...

Nurun Nur 9111 said...

kamu jgn cuba ubah topik ye d hada...apa cengkerang,manikam,hijau taman tu semua aku taknak pedulik...aku nak earphone aku dikembalikan seperti keadaan asal...itu saja...

oh tuhan,aku takdapat terima hakikat yang satu ni...apa itu innocent?tgok muka dorang pun tiba2 buat wajahku bertukar jadi singa lapar...

mahal tau earphone zaman sekarang?mana dapat dgn harga seposen lagi...ini semua satu kezaliman!

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

kamu yang poyo,sedap2 mengutuk kawan2 aku eh...biarla dorang nak poyo ke apa...dorang mmg mcm tu sejal azali,satu nuget,satulg si gilak...tapi dorang hapenning...tak mcm kamu,pelakon antarabangsa...hahahaha...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

kepada semua,maafkan kami yer...kami kena selesaikan apa yg belum selesai lagi...ini cerita hidup dan mati...kamu sekarang d hada,amacam?da bukak kuda2 silat lum?annur ngah menari ulek mayang ni...tunggu kamu serang jer...saya okkk...stakat kuda2 goyang kamu tu,tutup mata je aku lawan...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

okla d hada,masa tamat...anda kalah...nnt berlatih lagi yer...rabu kita bertarung balik...time berlatih tu kena fokus..baru serangan tu ada tenaga sikit..ini tidak...buat aku nak tergelak je tgok kuda2 silat kamu tu...kamu dok berkuda2 silat kat situ,saya kat sini da mati gelak da...hahaha...okla ek...try again my dear sis..tata...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

I Said.... they are innocent...

Nurun Nur 9111 said...

Kepada pembaca Blog ini, saya ingin mengusulkan untuk membuat memorandum untuk kerajaan menulis semula buku sejarah di sekolah dan mana-mana institusi. Mungkin permulaan kita target buku teks sekolah. Namun usaha ini perlukan sokongan. Semua pihak, NGO, sekolah dan mana-mana badan berkaitan. MAri kita bersatu mengubah keadaan.

D.Hada

Anonymous said...

salam...ade pn kak D.hada.. tolong sy kak... sy la yg bg komen yg hlg hr tu.. sy dh post komen lg dh.. sy ada soalan.. tolong ye kak... =)

Nurun Nur 9111 said...

Soalan apa? NurMuhammad?

D.Hada

Anonymous said...

soalan ada kt komen kebangkitan akhir zaman 2 tu.. smlm sy tnya tp adik akak kot yg ada smlm.. tolong ye kak.. =)

Nurun Nur 9111 said...

Jap tgk soalan kamu jap..

Gimme few mins..

Nurun Nur 9111 said...

wo... awat tanya pelik camtu..

Saya mengucap? Rumi la.. Arab takdok font lak kat pc ni.

Ashadu an'la Ilaha iLLalah wahdahu La syarikalah..

Wa Asyhadu anna Muhammadan Abduhu wa Rasuluhu..

Itu syahadah saya. Kenapa.. Ada apa-apa masalah ke?

D.Hada

Nurun Nur 9111 said...

Kalau awak nak bang ke atau provoke ke.. simpan jelah niat tu..

Saya penat. Saya nak hidup dengan tenang.

Nurun Nur 9111 said...

Saya duk Klang. Adik duk tempat lain. Koordinat kami berbeza setiap masa. huhu

Nurun Nur 9111 said...

Awak nak tanya pasal apa? Elektrik?
Oh saya memang selalu kena shot. huhu

Nurun Nur 9111 said...

Tak pun NurMuhammad?
Saya berpegang pada yang asas. Yang itu saya pending. Saya lum masuk akaun. Tunggu saya verify. Lum ada masa. Post NurMuhammad post adik saya. Saya akan berpegang pada apa yang saya yakin. Setakat ni saya hold yang tu dulu. Lagi ada soalan apa?

Anonymous said...

xde apa masalah saje tnye...
bley bg font arab.. gi kt microsoft word cr kt symbol.. nnt ada tulisan jawi @ arab... akak copy la.. taip kt word dulu pastu paste kt sini...

Nurun Nur 9111 said...

Aku ketuK gak budak ni kang.. nak jadikan akak ni spesimen ke apa..

Nurun Nur 9111 said...

Bagi email kamu

Anonymous said...

br tnya dh kata sy nk provoke atau ada niat lain? hmmm.. x baik buruk sangka kak... kata nk brkongsi ilmu..
sy tnye je.. xde niat jht pape pn..
thanx... =)

Nurun Nur 9111 said...

mana ada saja tanya.. mesti ada niat kan? yelah manusia ada wat silap kan? ho..tak pun ko ni faizal ek? baik ko mengaku.

Nurun Nur 9111 said...

Nak tengok nahu sarf balaghah syahadah tu ke? dan terus diterjemah.cenggitu?

Nurun Nur 9111 said...

ooo... time out...

Anonymous said...

astaghfirullahalaziim... faizal mana ntah... dgn nama Allah yang maha pengasih dan penyayang... sumpah..
Allah maha mengetahui kak... adoi...
1st time sy komen kt blog org, mcm nih dorg layan... xpe la.. org tnya je, kata ade niat lain.. hmmm.. kalau tau xpyh tnya.. =)

Nurun Nur 9111 said...

hahaha... kesian dia.. nah amek gula-gula... jangan nangis ek..

Anonymous said...

xpe la... biar akak tenggelam dgn prasangka akak tu.. hmmm =)

Nurun Nur 9111 said...

Biar awk dengan prasangka awk ek..
btw..tak payah gaduh.. no point. cuma pelik apsal tetiba nak tanya lak..

mungkin selama ni aku tersilap?
Takpelah Tuhan Maha Mengetahui..

Nurun Nur 9111 said...

Macam mana lak syahadah awak? mehla kongsi.. betulkan akak..

Anonymous said...

hmmm mmg ssh nk berbincang ngan pompuan... sket2 emosional.. blom apa2 dh pkir bkn2.. xde niat nk cr gaduh atau provoke pn.. org tnya bkn suka2 atau nk kondemkn org.. sy x pndai sgt kak bab2 agama nih.. sbb tu sy tnya... =)

Nurun Nur 9111 said...

yela.. tak pandai pun... macamana.. haah kan pompuan hemo hemo..

Anonymous said...

jwb la soalan sy dulu kak yg sy bg smlm.. br bley kita pjg lebar sket..
akak jgn risau, bkn akak sorg je sy tnya, rmai lg kt luar tu sy tnya.. sy nk kepastian je.. takot gak sbb nih bab aqidah kak... =)

Nurun Nur 9111 said...

Soalan apa... ulang balik please..

Anonymous said...

smlm adik akak ckp sblm Tuhan jdkan alam, manusia, jin, malaikat n segalanya, adik akak kata nur muhammad. ok.
1) bg sy dalil atau nas ttg hakikat nur muhammad nih.
2) nur muhammad & nabi muhammad s.a.w. berbeza ke?
3) kalau akak mengucap atau berselawat, akak guna muhammad mana?
4) akak mengucap cmne? bg la font arab n melayu bley?

tolong kak... =)

Nurun Nur 9111 said...

Copy pasted as above..

Saya berpegang pada yang asas. Rukun Islam Rukun Iman. Memang setiap satu ada cerita yang panjang lebar. Dan Bida'ah banyak sampai kita jadi tak tahu yang mana satu. Tu sebab kita kena ikut cara Nabi dan jangan tokok tambah. Akak sekolah agama tak tinggi dik..

NurMuhammad.. Yang itu saya pending. Saya lum masuk akaun. Tunggu saya verify. Lum ada masa. Post NurMuhammad post adik saya. Saya akan berpegang pada apa yang saya yakin. Saya tak nak termasuk ke lembah tengah-tengah yang kelabu itu.. Setakat ni saya hold yang tu dulu. Saya pernah percaya. Dan bila orang provoke sikit then I start to question myself. Tu sebab saya hold dulu. This is the quest for my life, so akak mesti kena cari keyakinan tu. Belum ada masa nak merujuk orang yang berkaitan. NurMuhammad ada dan tak ada adalah dua perkara yang totally berbeza. Tiada tengah-tengah dalam hal ini. Maka sebelum saya menetapkan matrix kepercayaan saya, maka saya akan verify guna Dalil Al-Quran dan Sunnah sebelum saya gigit dengan gigi geraham. There is no such thing as ASUME in this serious matter.

Anonymous said...

ok.. sy phm...thanx... pape pn troskan... nnt akak tnya la kwn2 akak yg lain.. sy tau akak pandai n berpengaruh... maaf ye kak, byk tnya... =)

Nurun Nur 9111 said...

takde maknenya pandai tu..

Anonymous said...

jgn la marah kak.. tnya je.. sy nk jwpn n kepastian kak.. xde niat pape pn... hmmm... sket2 emo.. senyum la sket.. =)

Nurun Nur 9111 said...

Mana emo..cuma tak suka orang cakap kita ni pandai. kebodohan dan kemelampauan je yang banyak..

Anonymous said...

ckap pndai pn x bley? hmmm... dh la kak... relax la.. jgn masam2 k.. nah gula2 akak td amek balik.. hehe..
sy pn mencari gak.. cuma sy nk tau kepastian je... byk bnda sy tanya sbnrnya.. klang kt ne? mmg asl sana ke? =)

Nurun Nur 9111 said...

oo..tak makan ek gula-gula akak bagi..
Klang kat Port Klang.. nape..

Anonymous said...

xde apa.. saje tnya... nnt akak tolong la tnya sama k.. nnt kte kumpulkn jwpn sama2.. ada org tnya n cerita bnda2 nih kt sy... lain org lain cite dia kan... pape pn thanx ye kak.. bkn xnk mkn gula2 akak bg tu, sy mkn chewing gum je haha.. gurau2 k...

Nurun Nur 9111 said...

Hidup di akhir zaman. Mencari kebenaran ibarat menggenggam bara api.. (betul ke perumpamaan tu)..huhu

Anonymous said...

x kesah la nk genggam cmne pn.. itu hak masing2.. he2.. x keje ke kak? sana ujan x? kt sini nk ujan je nmpk gayanya.. hu2.. kena ready.. he2..
=)

Nurun Nur 9111 said...

langit macam on the mark get set je..

Anonymous said...

go.. he2.. ok la kak.. insyaAllah kte borak2 lg... jgn layan sgt sy yg gila nih k.. he2.. ok kak, jaga diri leklok.. salam.. =)

Nurun Nur 9111 said...

lintas jangan pandang belakang pandang kiri kanan.. Tak pun jangan lintas tutup mata..huhu

Fenomena Zaman said...

Assalamualaikum Warahmatullah

Tiada daya dan upaya melainkan dengan pertolongan Allah

Betulkah kehidupan ini satu senda gurau? Jadi kalau Allah itu bersenda gurau, maka tak salah kalau kita pun bergurau balik pada Dia kan? Saya rasa tajuk tu kurang sesuai malah jauh menyimpang makna dari apa yang kamu cuba sampaikan.

Parut di hati? bagi orang yang redha dan ikhlas, tiada istilah parut di hati. Jika ada parut, maknanya hati tidak bersih.

Tujuan hidup adalah untuk mengabaikan dunia dan menolaknya agar hati kita menjadi bersih.

Soalnya adalah bagaimana ingin menolak dunia? apakah dengan cara mengasingkan diri dan tidak pedulikan masyarakat? ... dan biarkan begitu sahaja. Begitukah?

Bagusla kalau tidak terkejar-kejar kehidupan dunia.

Dunia itu tetaplah begitu rupanya, penuh dengan kejahatan dan fitnah.

Tapi, janganlah lupa bahawa dunia adalah tempatnya ladang akhirat.

Nurun Nur 9111 said...

As-Salam..

FZ, kan ada ayat Al-Qur'an cakap hidup ni cuma permainan senda gurau. Tapi ni gurau yang serius. Bukan berbalas gurau balik. Post kali ni adalah luahan rasa Annur sebagai manusia yang melalui pengalaman. Dia cakap saya dah berubah, sebenarnya dia pun dah berubah. ahahahaha

DH

Melur Sari Nasution said...

Salam..

Yang hitam ataupun putih..
Semua itu atas kehendaknya..
Jika tiada kegelapan
Maka tidak kamu mengenal nikmat cahaya
Baik dan buruk-sama saja jika kamu tu tau
Terima dengan redha-akhirnya akan berjaya
Setiap yang sedih Tuhan itu gantikan dengan kegembiraan-begitu juga sebaliknya..
Yang penting bagi Tuhan iaitu kamu sebagai hambanya bersyukur pada setiap keadaan dan kejadian
Demi ainul yakin yang ada dalam dada..
Dengan itu DIA tau kamu itu syukur atas nikmat dan musibahnya..
Kerna baik cahaya maupun kegelapan-hitam mau pun putih-
Dicipta untuk kamu!
Demi satu penghidupan d alam ini..
Semuanya demi kamu jua..untuk kamu jua
MENGERTILAH!


Bukan kah hidup ini ladang utk akhirat jua?!

Nurun Nur 9111 said...

hmmmmm....

Betul.... hati-hati hati-hati hati-hati...

Nurun Nur 9111 said...

Bila cakap hidup ni takde makna bunyi macam kecewa. Memang sebenarnya makna itu subjektif. Terutama ia bergantung kepada bagaimana penerimaan seseorang itu terhadap takdirnya. Dan untuk redha itu bagi saya bukan mudah. Bersabar dengan keadaan boleh dicuba namun redha dengan ikhlas itu perlu dari hati. Ya.. hidup ini bukan mudah. Kita perlu kuat hati menghadapi semua dugaan yang diberi.

DH

Anonymous said...

Salam..
Satu gurauan..
Mungkin satu peringatan..
PERSAKSIAN ajaran PENCIPTA..
Saksikanlah/Tuliskanlah
wahai ALLAH dan RASUL dan ULILAMRI..
bahawa aku bersama/penolong RASULMU/ULILAMRIMU.. akan menegakkan ATURAN/AJARANMU..

Jika sebaliknya.. itu adalah
ajaran musuhnya SANG DAJJAL..

AJARAN/ATURAN PENCIPTA TIDAK PERNAH
BERUBAH.. JANJI ALLAH PADA SEMUA RASULNYA/NABINYA.. BERMULA DARIPADA ADAM HINGGA KE KIAMATNYA..

ITU BUKAN DUGAAN SAHAJA..
TELITILAH AKAN KALAMNYA PENCIPTA..
HIKMAT KATA DALAM ILMUNYA..

Nurun Nur 9111 said...

makna hidup bergantung pada perasaan hati seseorang tatkala dia mengucapkannya...hatilah yang memimpin segalanya...harini aku katakan hidup ini indah,esok mungkin aku katakan hidup ini sedih...lusa mungkin pula hidup ini membosankan...begitulah masa berlalu...sehingga aku pun mati dan meninggalkan dunia beserta kenangan yang dicipta bersama...

siapalah yang mampu mengatakan dengan sebenar2nya apa itu kehidupan?bahkan pencipta hidup itu sendiri mengatakan ini semua cuma gurauan...aku terduduk dan sedih kerana aku dipermainkan...aku ini tiada apa...apa yang dia mahukan dari aku yang tak punya ini?apa...

-Annur-

WAKSEGAN. said...

Salam smua...waduh bijak2 para2 ilmuan di sni...wa ingin banget pelajari krn wak kurang mengerti..hanya tau bungkus guna daun,balut dgn surat kbar..loh jadilaa tempe,.goreng enak banget..lalu wak tafsirkn diri mcm tempe jugak...hari2 proses yg sama..tnpa ada perubahan..smp suatu masa wak pikirin...gimana aku ni ya? Prjlnan buat tempe ini ku warisi..brkali2 ulangan yg sama,aduh jemu..mau spageti..tp wak enggak brani..prosesnya enggak sama..jual spageti? Wah pasti ditertawakn krn wak jawa asli...mana mgkn jdi itali..wak blajar curi2..skrg wak udah ngerti..enaknya banget mkanan tradisi...tak pyh jd itali..nanti sush sndri..mau beruk mau menari..smp wak gelihati..bila wak cermin diri..yaa ampun...

Nurun Nur 9111 said...

aduh wak...lama tak dgr kabar...anak selori sihat2 semuanya?kirim salam ya pada bini muda...hohoho...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

wak...annur taknak jadi tempe...beratnya hukuman tu...tapi sbnarnya annur mmg minat makan tempe...dari kecik mak masak...da mmg selera tekak kot gitu...mana leh tukar2...sedap wooo tempe...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

Aku mentari tapi tak menghangatkanmu
Aku pelangi tak memberi warna di hidupmu
Aku sang bulan tak menerangi malammu
Aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan

Selalu itu yg kau ucapkan padaku

Sebagai kekasih yg tak dianggap
Aku hanya bisa mencoba mengalah
Menahan setiap amarah

Sebagai kekasih yg tak dianggap
Aku hanya bisa mencoba bersabar
Ku yakin kau kan berubah

"lirik lagu Kertas-kekasih yang tak dianggap"

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

apa guna mentari tetapi tidak menghangatkan...apa guna pelangi yang tak mampu memberi warna di dalam hidup,apa guna kehadiran bulan jika tidak menerangi malam,apalah fungsi bintang jika ia hilang ditelan kegelapan...itulah kekasih yang tak dianggap...menyebut ramai yang reti,mengerti belum saja reti...lalu berhenti saja menyebut jika ia tiada memberi erti...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

sejuta luahan pura2 katanya datang dari kekasih layak dibuang ke dalam tong sampah jika ia tiada memberi erti...seribu kata dari pengaku sang pencinta yang tak mengerti hanya layak dibiarkan tanpa dinilai...dan jika ia menyesakkan pemandangan,longkanglah tempat yang terbaik...sebegitulah rupanya sembahan kita yang pura2...layak menjadi kain buruk yang dibaling jika tidak diperlukan...rendah sungguh dia pada pandangan kita...itulah kekasih yang tak dianggap...benar2 jelek perbuatan kita...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

There is no such thing as 'Happily Ever After' in this world...

HAhahaha... lets laugh to this game...

DH

Nurun Nur 9111 said...

betulla tu...ce tgok kat tenet,apa jadi kat cinderella lepas dia kawin dgn putera impian...dia tetap jadi mcm dulu,hahaha...kena mop lantai,kena sapu sampah...hahaha...kesian cinderella...baik terima hidup ini seadanya...kalau tak nanti nangis tak berlagu....uuuu....aku belajar dgn harapan satu hari nanti hidup aku bahagia...bila kerja aku kena bayar duit ptptn,kena bayar kereta,duit umah,bla bla bla...cari duit utk kawin lagi...haha,dan aku berharap lagi,bila aku da bes bayar tu sume,aku nak berehat dan menikmati hidup...oh,rupa2nya aku masa tu da berkedut2 tak mampu nikmati kehidupan macam dulu lagi...lalu aku bina harapan lagi,aku beribadat diwaktu tua supaya aku masuk syurga...eh,bila masuk kubur...aduhhh..kena siksa lagi,rupanya dulu banyak buat dosa...aduh...aku pun berharap lagi...mungkin nnt di akhirat kesyurga aku...bila diteliti,banyak perbuatan tak ikhlas...aduhhh...keneraka pulak lepas niii....apa semua ni????aku pun berfikir dan terus berfikir...haha

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

Semakin nk yang baik, semakin berpenyakit hatiku...

Lalu aku terduduk dan ... berfikir... apala aku ni... gajah depan mata pun tak nampak... asik pikir aku je yang betul... telinga hati ku pekak ke atau sengaja dipekakkan?

DH

Nurun Nur 9111 said...

d hada,tak silap sy kat kl ada hospital mata telinga dan mulut...nnt kita g nak?haha...mata saya pun rabun ni.nak buat rawatan laser la,haha...letih da pakai cermin mata...cermin mata berabuk,pandangan pun jadi serabut mcm cermin mata tu jugak...haha...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

aduuu,rasa nak nangis dgr lagu kekasih tak dianggap ni..menekan2 jiwa...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

Layan perasaan ke?

DH

Nurun Nur 9111 said...

lagu ni dari pagi sy dgr...ulang2...serius best...membawa kepada suatu pengertian yg susah nak diungkapkan...smpai diri rasa kerdil sgt...

-Annur-

Anonymous said...

Buka pintu peti sejuk, pastu tutup pelahan lahan sambil tengok lampu peti padam.. letak satu jari depan mata, tenung jari lama2 sampai jari tu nampak mcm ada dua.. tenung mata kucing, sbb anak matanya tak bulat. Pandang bulan lama2 pastu nampak mcm bulan tu gerak2. he he he saje merepak :p

a.dangau

Anonymous said...

berjalan ke dapur,tersepak benda...tgok...oh,buku...dari mana datang buku ni...ops...buku aku...hmmm...ini mesti keje anak buah aku ni...kejap lagi...huwaaaaa...haha...padan muka...dalam byk2 keje,menyepahkan keje ko ye...haha,saja merepek...

-Annur-

hanyasatu tetapsatu said...

cantik entry ni..datang dan pergi..itulah kehidupan..yang tinggal cuma rasa yang diselami saban hari..membentuk pemikiran yang semakin matang kemudian hari..yang lainnya..hanya tenggelam dalam lipatan masa..