hud-seroja-esa-budi bahasa-akhlak-ikhlas-raja segala unsur-imam mahdi-panji hitam-bani tamim-sirah

puzzles

hud-seroja-esa-budi bahasa-akhlak-ikhlas-raja segala unsur-imam mahdi-panji hitam-bani tamim-sirah nabi saw dan pengulangannya di akhir zaman-rahsia no 1 dan 9-kaitan imam mahdi dan helang-misteri tabut dan persoalan2 berkaitannya-melayu dan kekuatannya-nabi Nuh as-Raja Ahmad-teori relatif-penciptaan manusia-rahsia bismillah-philosophy of lotus in buddhism-mawar sbg lambang kesufian-matrix dari kacamata sufi-nursyahadah-teknologi pembangkitan memori dari al Quran-Rasulullah saw sbg manusia fitrah-nurunnur-formula sabar-formula ikhlas-makna,puji dan taat-lirik2 best-riba' dan kaitannya dgn dajjal-riba' sebagai penghapus ikhlas-titik kebangkitan akhir zaman,strategi kebangkitan~~~~~~

Wednesday 1 February 2012

Strategi Kebangkitan Akhir Zaman Siri 2

.........
As-Salam.. dan Selawat.
Kami tidak dapat memberi semua perancangan di kepala untuk dizahirkan di alam maya ini kecuali memberi sedikit petanda. Di luar alam maya, kami ada juga usaha penyatuan Umat Melayu. Petunjuk baru datang sedikit demi sedikit. Kenapa Melayu? Bloggers lebih arif kini bila berbicara Ketuanan Terpendam Melayu. Maka tidak perlu saya hurai panjang lebar. Perjalanan ke Sumatera Barat melihat saujana mata memandang, air sumur yang memberi cas-cas tenaga alam ciptaan Allah, Gunung Merapi yang mendengus, melihat Pesantren, pelatih Silat di sana memberi gambaran tentang perancangan penyatuan ini.

Tukang besi juga ramai di sana. Penduduk di sana ramah. Hidup tenteram dalam keserabutan, kesusahan. Untuk pengetahuan, Darah Gila bangsa Melayu sudah mula ada peningkatan suhu. Pada ketika thermometer pecah, maka di saat itulah gegak gempita akan kedengaran.

Petunjuk malam tadi hadir untuk memberi gambaran betapa pentingnya Umat Melayu bersatu. Termasuk saudara kita di Indonesia. Mohon doa dari yang lain. Entah kenapa ia kini mendarah daging dalam kecelikan minda saya setiap hari. Mimpi saya, zikir untuk saya jadikan pelindung itu menjelma menjadi seorang pemain seruling dan jalan raya menurun dipenuhi ular hitam mengikuti bunyi seruling zikir tersebut.

Sahabat...
Sila teruskan penulisan bagi menggelegakkan lagi Darah Gila kita. Mari kita sembuhkan amnesia Melayu.
Saya tidak dapat sentiasa menulis, saya serahkan sebahagian besar penulisan pada adik saya. Pun begitu, saya akan meneruskan Rancangan Kebangkitan ini. Hanya sahaja kekurangan dana. Selain di Semenanjung, saudara di Indonesia perlu dibangkitkan juga. Hanya kepada Allah kami berserah.

La Haula wa la Quwwata illa billAh..

Dari masa ke masa saya kan khabarkan apa yang perlu.

D. Hada

33 comments:

Anonymous said...

Untuk p.cik2 pekida..p.cik abim,perkasa,m.cik2 yg dipasar p.cik2 nelayan,petani,dan ngo2 islam rapatkn saf bangkitlah brsatu menentang kebatilan dan kesurupan dr politik harta dan kembali pd syahadah yg satu...seruan dr cik hada dh bergema..ayuh bangkit...

Nurun Nur 9111 said...

eN.pURBA,

Jgn menyorok...huhu..
Ajakla yang lain2 lagi.

D.Hda

Anonymous said...

salam...

Nurun Nur 9111 said...

tADI ada komen...tapi hilang pulak...

Hm..kepada yang bagi salam tu..
saya dah jawab dalam hati..huhu...

Apapun,bersamalah kita ke arah yang sama...amin..(i really mean it)

D.Hada

Anonymous said...

salam...sy lah gerangan hamba yg memberi salam itu..he2..dh post comment tp hilang plak tetiba nape ntah.. nih 1st time sy post comment kt blog org..slalunye curi2 baca jer.. he2.. sy pn slalu mengikuti blog2 lain yg menulis artikel berkenaan islam, kebangkitan, melayu, agama, isu2 semasa n mcm2 lg di blog2 anda sume spt tuan empunya blog, mistiesfiles, akhzaman,abatasa, umat terakhir, insan insan pendakwah n byk lg la blog2 saudara/i sekalian mybe byk kalau nk disebutkan.. thanx kpd sume sbb secara x lgsg dpt la sedikit sebyk ilmu n apa yg sy xtau, dpt tau, br tau n dh tau.. byk persoalan yg nk tnya kpd sume kwn2 dlm nih, yg mana blog yg sy dh pnah baca tp malu nk tnya soalan.. 1)btol ke sblm Allah jadikan sume makhluk spt malaikat, jin, iblis, bumi, alam semesta, pokok2 n mcm2 lg, Allah jadikan nur muhammad dulu ke? 2)adakah nur muhammad & nabi muhammad s.a.w berbeza? sori saje tnye.. pape pn troskan perjuangan kalian dgn ilmu2 yg bermanfaat utk disiarkan..

Nurun Nur 9111 said...

slmt tghari semua,cewah...panas betul harini...

"Nur muhd wujud sebelum semua benda wujud kerana setiap benda perlu diletakkan hakikat + dan – dahulu,barula ia boleh diciptakan...contoh,setiap benda ada baik dan buruk...jika ada benda yang dicipta dahulu sebelum ditetapkan wujud baik dan buruknya,maka benda itu pasti perfect...tp tetap semua benda ada baik dan buruk...jadi takda benda yg dicipta sebelum nur muhd dicipta...tak gitu dari segi logiknya?
Berbezakah muhd dan nur muhd...pd pendapat sy yg jahil ni,ya berbeza jika dilihat dari sudut general,dan takda beza jika diihat dari sudut halusnya...generalnya,muhd itu watak semesta,dan nur muhd adalah cahaya yg menyinari jalan watak semesta muhd itu.secara halusnya,kita adalah cahaya tuhan yg ingin mencarinya...maka berbezakah secara intinya muhd dan nur muhd itu sendiri?kedua2nya adalah cahaya..."

ini jawapan teka2 je tau...jgn amik port sgt pun...hehe

-Annur-

Anonymous said...

ok..jgn la bg jwpn teka2 je.. mana bley cmtu.. ada nas atau dalil yg boleh menguatkan lg nur muhammad tersebut? contoh, kalau awk berselawat, awk guna muhammad mana? kalau awk mengucap, awk guna muhammad mana? bley jelaskan? please... saje tnye... =)

Nurun Nur 9111 said...

hahaha,mcm bagus je aku ni pun...diri mcm ni,nak bercerita pasal ni semua...kihkihkih...

awak ni pun,dok tanya saya hadis firman yg menguatkan kata2 saya..adoi...itu bukan kepakaran saya tu...itu tanya d hada,saya cuma tukang karut je dlm blog ni,hehe...

muhammad mana ye...hehe...muhammad inilerrrrr...yang mana lagi...ok tak jawapan tu?nak hadis jugak,saya tutup muka pakai bantalla sedare oiii...saya tak suci nak main2 hadis firman bagai...muka saya muka sesuai kat tong sampah je sedare oiii...itu benda suci,kan saya da ckp jgn amik port sgt...annur ni tukang karut jer...hahahaha

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

sedare,sori yerrr..otak tgh tak stabil ni...hahaha

mengarut je keje aku kat blog ni kan...aku ni pun,tak tau suka memandai...anggap jela sume tu orang gila yang cakap...hahahaha...

seolahnya yang bertanya tu lebih tau dari yang ditanya...bertanya untuk menguji yer...

annur ni gila tau...buat rugi jer dok uji orang gila mcm saya ni...

nak hadis firman ye?tanya d hada...d hada,mana anda?

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

annur ni tak pandai mengaji2 ni,tau menyanyi je setiap hari...sebab tu kejenya jadi tukang karut...hehe...

sedare mesti seorang yang taat...bagus,teruskan...jgn jadi mcm saya ni,apapun tarakkkk...hehe

apela aku mengarut lagi niii,annur...diam,mulut tu nak kena cili agaknyer...

-Annur-

Anonymous said...

relax la saje tnye... sy pn nk tau gak... bkn pandai pn.. jahil lg dr awk.. tgk abpbh ke? haha... dgr lagu tnya sama itu hud2 td? hehe... kongsi2 la kalau ade pape... jgn sorok2... =)

Anonymous said...

sy tggu jwpn dr anda ok... bley sy tau awk syahadah cmne?

Nurun Nur 9111 said...

hahaha,mcm bagus je aku ni pun nak jawab soalan2 hebat ni...mengarut taulerrr...hehe

awak tanya saya ngucap camana yerrr...awak ngucap camana?mcm tuler saya ngucap...hehe

tadi ada gak tgok,aah ada lagu tanya sama itu hud hud,tak sangka,nak jugak dorang promote si gilak ni...hahahaha...perasan kan?

-Annur-

Anonymous said...

awk mengucap cmne? nk tau... please.. sy confuse nih.. bkn apa.. hmmm.. ssh nk cerita.. ada org tnye.. awk bgtau dlm tulisan arab n pastu tolong rumikan ea...

Anonymous said...

awk tggl area lembah klang ke?

Nurun Nur 9111 said...

apa?ini kes seriussssss...sape dok tanya tuuu,kawan ni sesat oiii...jgn ditanya pd org yg sesat...hehehehe

kan saya da ckp,mcmana awak ngucap,mcm tula saya...tak lebih,tak kurang...gitu2 jerrr...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

hisy...dok tanya orang tggl katne ni,nape ek...saya tinggal kat msia je...saya orang melayu...hehe..

ce awak teropong2,agak2 saya katne...haha

-Annur-

Anonymous said...

sy tggu jwpn awk... =)
tulisan arab n rumi k...
kalau awk brckap lg senang sbb dgr suara..

Nurun Nur 9111 said...

adoiii..tolong mak...ada orang dok uji2 niiii...ini kali terakhir saya kata,saya ngucap,mcmana awak ngucap...tak lebih tak kurang k...

-Annur-

Anonymous said...

amboi tnye je.. mana ada nk uji2 pn..
sy pn jahil bab2 agama nih..
tolong la... sekadar brkongsi ilmu kan... tnya la akak awk, kwn2 yg lain.. please... nih bkn main2...

Nurun Nur 9111 said...

okkk,nak saya tanyakan yer...nnt saya tanya...pelikla...ngucap pun jadi bahan ker...hehe...benda paling asas...pelikla awak ni...cuba g tanya kat ustaz2 luar sana..tanya camana dorang ngucap...gitule gamaknyer pun...

-Annur-

Anonymous said...

hmm ok... xpe la... sy tnye je..
thanx... =)

Anonymous said...

biar la apa org nk kata pn.. pelik ke, gila ke, x suka ke, x kesah pn...
dh biasa...
=)

Nurun Nur 9111 said...

alala,sy minta maaf yer...moh kita kawan2...sape nama tuuu...senyum je dari tadi,mesti manis orgnya...takpun kacak sungguh...tgok snyuman pun dpt agak niii...

ce kabor..sape name...susah benor pun nak panggil...

-Annur-

Anonymous said...

eh xpe.. x perlu nk mintak maaf.. awk xde salah pn... sy just tnye je.. kan sy ckap nih 1st time sy komen kt dlm blog org.. sblm nih curi2 baca je..
byk bnda yg bermain difikiran sy.. byk bnda nk tau.. segan nk tnye..
awk tnye la sape2 kwn2 awk ea..
sy pn tnya gak org2 kt luar.. bkn x tnya.. mesti awk ingat sy gila kan?
tnye soalan bodoh cmtu.. he2..
sori ea.. =)

Nurun Nur 9111 said...

eh,idokle...saya lagi giler kan...hahaha...saya takda pun sangka gitu,awak ok jer...cuma nakle juge saya tanya ni kalu xkbrtan sedare nak menjawab pun...sapeke gerangan yang bertanya tuuu...susah betui nak menyebut ke pun...hehe

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

nak tanya ape tuuu...sblum bertanya kenala disebutkan nama empunya diri dulu pun..baru betul adatnya...karang saya dok panggil anon je,xmanisla pulak kan...siang2 le saya kabor ni yer,hamba ni jahil bebenor...tau mengarut je...

-Annur-

Anonymous said...

ckup la pggl sy lelaki gila.. ok je tu.. xpn lelaki leka.. =)

Nurun Nur 9111 said...

isy..ape name tuuu...merendah diri pun tidakle smpai gitu gamaknya...

ce tukar nama lain...

-Annur-

Nurun Nur 9111 said...

sy panggil lelaki hensemla...bole?
hensem tu kan subjektif...hehe...puji tu makanan diri,tp jgn smpai kenyang puji udahlerr...hehe

-Annur-

Anonymous said...

xpe la.. nnt awk tolong tnye kan ea..
sy tggu jwpn dr awk.. lgpn esok isnin, mesti awk keje kan.. jaga diri leklok.. sy nk gi baca blog lain...
=)

Anonymous said...

x perlu pujian pn.. nnt timbul riak n sombong... sbb pujian kte tenggelam n jatuh... byk lagi bnda utk diri bley di makan... sy tggu tau..
=)

Anonymous said...

Melayu mudah lupa,
tulisan JAWI dikenal sbg badan berkanun je.