hud-seroja-esa-budi bahasa-akhlak-ikhlas-raja segala unsur-imam mahdi-panji hitam-bani tamim-sirah

puzzles

hud-seroja-esa-budi bahasa-akhlak-ikhlas-raja segala unsur-imam mahdi-panji hitam-bani tamim-sirah nabi saw dan pengulangannya di akhir zaman-rahsia no 1 dan 9-kaitan imam mahdi dan helang-misteri tabut dan persoalan2 berkaitannya-melayu dan kekuatannya-nabi Nuh as-Raja Ahmad-teori relatif-penciptaan manusia-rahsia bismillah-philosophy of lotus in buddhism-mawar sbg lambang kesufian-matrix dari kacamata sufi-nursyahadah-teknologi pembangkitan memori dari al Quran-Rasulullah saw sbg manusia fitrah-nurunnur-formula sabar-formula ikhlas-makna,puji dan taat-lirik2 best-riba' dan kaitannya dgn dajjal-riba' sebagai penghapus ikhlas-titik kebangkitan akhir zaman,strategi kebangkitan~~~~~~

Thursday, 24 May 2012

Aduhai dunia...makin hari makin gila aku jadinya!


"aku cuma manusia biasa,aku lahir dalam fitrah cahaya,menaik tinggi ke tingkat usia,aku cuma mahu gembira,tapi lama nanti hidup aku jalani aku sedar rupanya itu cuma ilusi saja,fikiran budak yang suci dari kotoran dunia,maka aku lalui hidup seadanya mengikut arus masyarakat yang biasa,aku lihat hidup dewasa penuh kotoran yang dibungkus senyuman keji dan nista,aku lalu duduk terfikir inikah dunia,kenapa terasa asing sekali dari jiwa yang aku jaga dari kecil usia,tidakku faham kenapa dewasa suka berdengki dan musnahkan sesama mereka,apa maunya,tegakkan kebenaran katanya,aku jadi pening sendiri fikirkan kisah fana,kenapa fitrah suci cahaya manusia jadi terusik dengan ini semua,jika sudah terusik kenapa tidak dibersihkan saja,kenapa lalu jalan yang tinggi padahal semua hanya di depan mata menunggu setiap masa?mencari tuhan untuk disembah dalam liuk lentok harian dunia,padahal semuanya cuma permainan si dia,mencari pemilik kunci kuning debu yang berkilau memukau dalam gelap cincin suria,untuk dianugerah hidup abadi kerana dia,aduhai manusia,kenapa ditutup pintu yang luas dan sibuk lalu dipintu sempit yang penuh tipu daya,aduhai...mengeluh aku lagi rupanya setelah berletihan melalui dunia dan kesibukannya,melalui dunia dan putaran gilanya...aduhai dunia... "

dunia dan lakonannya...
dunia dan tipu dayanya...
dunia dan permainannya...
dunia dan arus gilanya...
dunia dan kebodohannya...
dunia dan penghuni sesatnya...
aduhai dunia...

tetapi...................

permainan mesti diteruskan demi mencari yang sejati...mencari jiwa yang abadi...dan menyeksa jiwa si keji...

sekali lagi gambar itu mengeluh...riang dalam duka,lawak dalam kata,sembunyi perasaan dalam ketawa...

aduhai dunia....

mari semua,aku beri kamu satu permainan mudah...

ingat!hanya 1...nescaya kamu selamat... 


lama dahulu....
disatu sudut dunia ini,
berkata-kata seorang manusia ilusi...
yang mengajak kamu ke alam fantasinya...
dengarkan suara hatinya...



kamu serius aku takut,aku serius kamu takut...hahaha...bila si gila berbicara,semua lari jerit2...katanya cari yang itu,bila aku beri kamu lari sana sini...manusia2...kamu sedih setiap hari...aku tunjukkan jalan mudah untuk gembira begini,kamu masih pening2 mencari...aku beri kamu sejuta lakonan,kerana aku suka lihat kamu dalam kebodohan mencari aku digunung misteri yang tinggi...takkan aku biarkan si bodoh keji menghidu nikmat wangianku ini...kerana aku ini rahsia...bukan kamu tak tahu...takkan kamu jumpa kalau mata kamu melilau kesana kemari...si bodoh yang namanya manusia...ah ha...


"aku mencari teman yang bisa menghiburku digunung yang tinggi,disana sejuk dan dingin adalah selimut tebal diriku yang panas sehari-hari..."


"hai manusia,kamu semua ingat 1 perkara...
kalau tidak kerana kasihan,takkan aku turun kesini...
kamu selalu melihat...kamu lihat aku atau kamu lihat bayangku?


aku lihat kamu,kamu lihat aku,samakah kita?


jangan kamu terpedaya dengan rupaku kerana aku boleh menjelma kepada apapun demi menguji kamu...


ketahuilah...


aku sayangkan kamu...jangan kamu tanya kenapa...percayalah...sesungguhnya inilah ayat yang selalu terucap dari hatiku pabila aku ingatkan kamu...simpan segala kataku ini bila rindu datang menemui kamu,wahai manusia...benar aku sayangkan semua,tapi aku paling sayangkan kamu wahai manusia...kamu selalu ada bersamaku..."



 



         "telah aku taburkan sejuta pecahan kata misteri,cantumkan jika kamu manusia bererti..."                  

597 comments:

«Oldest   ‹Older   401 – 597 of 597
Anonymous said...

haha...mana ada...ini sy punya rama2...awk tu masih kepompong,lupe ke?hahahahaha...

okey,tq kerana sudi support kitorang kat sini...selamat selamat selamat,semoga apapun awk buat selamat kiranya...hehe

-annur rama2 ori,no cori2- =p

feez said...

Siang dan malam umpama putih dan hitam
Bezanya ada tapi kita seharian hadapi jua
Tahukah anda, filem batman dan siri-siri sequelnya yang berlatarbelakangkan Gotham city bandar jenayah itu acapkali hampir 90 peratus banyak malam daripada siang...faktanya, batman tak keluar bertugas waktu siang!

Banyak orang cari ilham waktu malam, itu biasa
Banyak orang buat anak waktu malam ooppss itu mulutku yang bisa
Ini tulisan release tension sahaja
Melayan mata dipetang yang panas di luar sana

Cepatlah malam berlabuh dan siang menutup tirainya
Sama-sama kita berbuka puasa

P/s: baca saja k...kuhanya bermain bahasa, jika terkasar maaf dipinta. Seni itu abstrak, luaskan minda jgn kecutkan.

Anonymous said...

kucari sesuatu dalam siang,
lalu kujadikan malam tempatku bersilang,
kulangkahkan kaki terbang lalu hilang,
mencari sesuatu yg sampai sekarang ghaib tak pulang.

pernah kuterbang dimalam yg sendu,
disaat kalian semua sedang lena beradu,
kucari sesuatu yg aku rindu,
sayang kupulang tanpa ketemu.

kulihat siang sedang berjalan,
mataku silau kerna kuatnya getaran,
kutunduk kebawah pabila sedar diri keseorangan,
walaupun berteman tapi hatiku rawan.

-Annur-

wangsa said...

adik annur dan adik feez
teruskan bereksperimentasi


saya tengah fikir nak kongsi tentang betapa syurganya kampung halaman sewaktu kecil2 dahulu

tapi sekarang semua tu dah tak ada..huhu

orang kepompong??

Anonymous said...

aah,orang kepompong...dia kata rama2nya telah dicuri,sapa curi?awak ye sdr wangsa?haha...kepompong jgn mare...nnt kena jual...haha

ok sdr wangsa,kami menanti nukilan khas panorama kampung halaman anda...peace...:)

-rama2 Annur- =p

wangsa said...

ramadhan bulan yang indah
anugerah dari Yang Maha Esa
sungguh bertuah badan bahagia
dikurnia kawan2 berhati cerah

sungguh kata-kata itu senjata
kata yang mulia memberi manfaat
kata yang hodoh itu petaka
membawa bala hingga keakhirat

menyulam kata menguji jiwa
berfikir dulu sebelum berbicara
terlajak kata musnahlah manusia
sebelum terlajak, sulamlah kata dengan mesra

mudah benar mulut berkata
kerana pulut santan binasa
terlajak perahu boleh diundur
terlepas kata persefahaman kendur

sungguh banyak sudah aku berkata-kata
terlalu banyak tidak terkira
sedarkah aku wahai insan yang hina
kata-kata mu nanti akan ditimbang-tara

wahai Allah, Tuhan Yang Maha Esa
aku manusia penuh berdosa
sibukkan aku dengan selawat zikir yang mula
dari terus berkata yang sia-sia

wahai Allah, Tuhan Yang Maha Mulia
kirimkan padaku kawan2 yang terbilang
kawan2 yang baik penasihat setia
agar hati walang bertukar girang

Anonymous said...

ramadhan mmg bulan yang indah,
penuh dengan manusia2 serah,
siang mahupun malam sentiasa indah,
keringat mahupun kemahuan semua serah.

hari kehari makin terasa tercabar,
diuji diri ubatnya bersabar,
walaupun jasad dan hati Dia cabar,
tapi kubalas semua dengan sabar.

panorama senja menggamit kenangan,
berbuka bersama ahli keluarga semua,
tapi malangnya itu cuma kenangan,
satu kehilangan dirasa semua.

si budak2 kecil keduanya ceria,
seolah tiada apa kehilangan,
cuma terkadang tangis pengganti ceria,
kerana realitinya tetap kehilangan.

semua gembira tatkala berbuka,
bertukar juadah sesama jiran,
cuma terkadang terkenang kakak disana berbuka,
dengan siapa baikkah jiran.

aduhai ramadhan bulan keberkatan,
ditunggu semua umat islam sedunia,
beraya nanti semoga dilimpah keberkatan,
jangan dilupa si miskin dunia.

sampai disini hamba bermadah,
banyak juga kiranya hamba bercerita,
dari teman disini yang suka main madah,
pengubat duka lara bersulam cerita.

-Annur-

feez said...

Mataku susah lelap walau bilikku telah gelap
Lalu
Aku terus menulis disini agar bisa meranapkan gusar dihati yang sunyi ini
Agar sahabat setiaku di maya ini dapat menjangkau hatiku walau tanpa mendengar suaraku
Nyamuk agas ah! tempat ini memang begitu
Tahan sajalah menjelang pagi ia berlalu

Tadi aku minum secangkir tongkat ali panas
Oh mungkin ini punca mataku segar bundar
Sambil baring aku mengetuk-ngetuk papan abjad ini mudah sungguh teknologi
Apa yang terlintas kuhamburkan saja disini
Janji disiplin berbahasa itu kuturuti

Mungkin aku lebih senang begini
Jika disuruh lontar tonasi ini diatas pentas berpuisi malu aku ah! Mau saja aku lari :)
Tapi disini damai

Hey mata tidurlah dikau mahu aku jadi burung hantukah terbelalak saja biji mataku
Esok pasti tiba lagi untuk kuteruskan agenda diri


Mata, kau baik

Tidurlah.

wangsa said...

ibu-bapa anak-beranak
adik-beradik handai-taulan
saudara-mara anak-pinak
keluraga besar kukuh persaudaraan

ada orang tiada bapa
ibu itu adalah segala
kasih bapa tak pernah dirasa
ibu yang kuat, ibu kepala gembala

ada orang tiada ibu
kasih ayah beribu-ribu
ayah adalah teman perindu
apabila terkenang kasihnya ibu

ada orang yatim piatu
sedari kecil sudah begitu
kasihan si yatim berhati pilu
berdikari sendirian sepanjang waktu

wahai anak-anakku
hargai bapa ibu sepenuh hatimu
ibu menjagamu walau beban bertalu-talu
ayah membanting tulang mencari rezeki tanpa jemu

wahai para ibu
doakanlah semua zuriatmu selalu
kata-katamu itu adalah madu
Tuhan perkenan semenjak dari dulu

wahai para ayah
sabarlah mencari rezeki halal walaupun payah
kepada Tuhan kita berserah
semoga keluarga bahagia dan meriah

wahai semua kita pesankan
keluarga itu bagaikan intan
sangat berharga umpama berlian
tak semua manusia ada saudara berikatan

wahai diri renungkan selalu
ibu ayah permata hatiku
adik abang kakak teman-temanku
kasihi mereka sentiasa sesungguh nuranimu

Anonymous said...

aduh...terasa panas melihat puisi kalian...haha...apalagi,annur sampuk sikit..dengarkan...

teman puisiku semua damai,
datang kesini buatku permai,
diluar sana walaupun ramai,
disini jua tempat puisiku semai.

ku semai puisi bersama taulan,
buat tatapan semua teman2,
walaupun bergerak laju sang zaman,
bahasa pertiwi moga jadi pegangan.

bahasa pertiwi kugenggam dalam tangan,
kerana kusedih semua nanti tinggal kenangan,
apatah lagi masa sentiasa kehadapan,
bergerak pantas tanpa kasihan.

kita bersama disini puisi apa saja,
untuk belajar mengenali kalam diri kita,
kerana semua ilham yang datang adalah dari Dia,
menggerakkan hati dan tangan kita mengalirkan kasihNya.

maafkan aku wahai teman semua,
aku sudah kehabisan idea,
tak tahu mahu ditulis apa,
lalu kuundur diri sampai disini saja.

panjang umur kita berjumpa lagi,
diteratak puisi senja yang aman dan damai...

-Annur-

wangsa said...

indah sungguh taman syurgaku
berlimpah kasih ayah dan ibu
rezeki Tuhan beribu-ribu
kudapat semua apa mahuku

kumula dengan wanginya taman
melati tumbuh ditepi tangga
bunga cina, bunga raya, bungga idaman
anggerik hutan, kembang setawar, flora puding semua ada

banyak pula pokoknya herba
jeranggau tumbuh ditepi tempayan
daun kari, bakawali, kunyit, serai, pandan dan halia
lengkuas, lempoyang, sireh berkoyan

sayuran banyak tidak terkira
bayam dan kangkung tumbuh melata
kacang botor, turi, asin-asin, kaduk pembuka selera
keladi, keledek, malinjau, petola, labu, ubi-kayu pun ada

tebu dan nenas ditanam ditepi jalan
pokok nangka berderet-deret
rambutan, mempelam, pisang saling beriringan
belimbing, jambu air, jambu batu, jambu botol sedap sampai mata meleret

pohon kuinin dihalaman rumah
limau bali ditanam dikebun
bacang baunya sangtlah ramah
pokok kopi, bijinya menjadi minuman bertahun-tahun

pokok durian ditepi kali
pokok rokam masam buahnya
pokok nam-nam buahnya sedap sekali
jambu mawar pula wangi baunya

pokok koko tanaman kontan
berselang dengan pokok kelapa
pokok getah pula ditepi hutan
sekarang diganti dengan kelapa sawit pula

pohon kekabu buahnya gugur
kekabu putih, halus dan telus
dibuat bantal dan tilam perlu diukur
lenanya tidurku mimpiku mulus

pokok nipah ditepi tingkap
diambil daunnya dibuat atap
ayahku gigih berusaha tanpa culas
atap dipasang melindung diri dari hujan dan panas

ayah menyangkul membuat kolam
katak bertelur menjadi berudu
sambil mandi sambil menyelam
indahnya duniaku sewaktu dulu

ibu memasak makanan lazat
ikan haruan, ikan keli, ikan parit menjadi hidangan
semua bajuku ibu yang buat
menjahit ia tanpa halangan

ibu memasak berdapur kayu
bahan bakarnya ranting beserta sabut
diwaktu malam kami berpelita kuyu
jadi kena tidur awal, bangun pagi segar fikiran tak berserabut

sungguh indah tidak terperi
kerana semua itu adalah free
namun sekarang sudah tidak lagi begini
kebanyakan barang memang kena beli

walau hidup dikampung pedalaman
hati bahagia tidak terkira
saudara-mara handai dan taulan
seia-sekata hidup gembira

bersama kawan bermain layang
berbasikal pula keliling desa
hati girang tidak terbayang
waktu kecilku sangat indah tidak terkira

semua itu benar belaka
benar sungguh bagai dikata
namun sekarang semua telah tiada
kampungku membangun menjadi kota

terima kasih Tuhan diatas segala
Engkau sungguh Maha Kuasa
memberi rezeki yang banyak tidak terkira
moga aku syukuri disetiap masa

kini aku tinggal dikota metroplitan
nampak gah dan canggih manusia sungguh gigih memburu kehidupan
namun wang sudah menjadi ukuran
tiada wang habis semua kenalan lari betempiaran

dicelah kemajuan bertemu kawan
berseloka mengubat hati yang rawan
wahai Tuhan teguhkanlah keimanan
agar hati dan jiwa sedar Engkaulah Tuan

Anonymous said...

aduhhhhhh...indahnye syurga kampung halamanmu sdr wangsa...nnt2...sy akan puisikan cerita saya ketika kecil pulak...tungguuuu...haha...

ps:panas2...terasa panas suasana disini,berlawan2 kita berpuisi ya?hahahahahahaha!

feez,apalagi?sambut jgn tak sambut...hihi

-rama2 annur- kepompong jgn jeles,nnt kena juallll...=p

wangsa said...

anak itu rezeki diberi
anak dikurnia, bukan boleh datang sendiri

ada orang ramai anak
ada tiada anak

ramai anak bangganya rasa
tanda keluarga sudah sempurna

ada anak kadang dipersia
dimarah, dibuli juga diseksa

ada orang tiada anak, kucing dan anjing pula dibela
pengubat sepi rindu didada

ada orang ramai anak
tapi tak larat atau tak tahu nak jaga
sebab anak datang sedia kala
maka kadang terlalai rezeki berharga dibiar saja

ada orang tiada anak sabar sentiasa
melihat anak orang lain sungguh bahagia
kasihan pada anak-anak yang dialpa
kepada ibu dan bapa sungguh petaka

sungguh anak rezeki diberi
usahalah apa pun selagi terperi
jika bersungguh masih tidak mendapati
maka tiada anak itulah yang terbaik sekali

anak dibuat, dibuang ke longkang
aduhai manusia hatinya binatang
tahukah kamu ramainya pasangan tak terbilang
merindu zuriat sendiri tak kunjung datang

pada yang sudah punya zuriat
jangan diperlekeh, dikeji pasangan yang masih sendiri
doakanlah mereka hingga ke akhirat
moga keluarga walau berdua selamat berkali-kali

wahai suami isteri yang masih sendiri
dugaan hidup itu pelbagai rupa
kasihi anak-anak yatim dan piatu dari pelbagai negeri
mereka juga anak-anakmu yang dahagakan kasih sayang ibu dan bapa

bagi yang belum islam, anjingnya itulah teman
doggie itu sungguh comel lagi setia
pengibur hati bermain ditaman
itulah anak serta penjaga yang manja

bagi orang kebanyakan pula
kucing dibela jantan dan betina
kucing diberi makan, minum, dijaga sentiasa
menjadi teman dikala lena
pengganti anak penghibur duka
walaupun kucing itu haiwan, tapi tak pernah dipersia

feez said...

Wah enche wangsa,

Kisah kampung halaman dan anak itu sungguh indah sekali.

Teruskan berkarya.

Anonymous said...

kumula puisi dengan salam pada semua,
pada seluruh sahabat setia,
pada semua ahli nusantara,
pada semua penduduk dunia,
salam sejahtera semuanya,
semoga sihat sentiasa,
rindu aku rindu pada kalian teman dicinta,
yang terbuka hatinya menerima sebuah maaf dari insan2 tak sempurna,
yang sanggup juga meminta maaf dan menolak ego didada,
yang mendoakan kami sihat sejahtera,
terima kasih buat kalian semua,
tiada yang mampu aku lakukan melainkan berusaha baiki diri kearah yang diredha,
berusaha juga menemani semua dengan puisi yang tak seberapa,
buat penenang jiwa2 yang resah dan gundah,
buat pengisi hidup kosong nan lara,
semoga ikatan yang terbina sentiasa dalam perlindunganNya,
kerana ketahuilah wahai kawanku semua,
hidup ini takkan semudah yang kita damba,
pasti ia akan penuh dengan liku dan sengsara,
apatah lagi jika engkau berkehendakkan cinta yang esa,
laluan yang ada pasti penuh goda,
penuh juga dengan caci maki manusia,
tiada jalan mudah apatah lagi bersuka setiap masa,
tapi juga janganlah kau takut lalu berdiam saja,
kuatkan hatimu kerahkan kudratmu semaunya,
pasti dihujung nanti buah derita akan kau jumpa,
yang menjadi pengubat duka dan lara,
ketahuilah rakanku semua,
aku bukan sesiapa,
hanya hadir didunia sebagai pembantu kalian saja,
bila tiba masa dan ketika,
aku akan beredar menemui tuhan yang esa,
sebagai suatu janji yang pasti dariNya...

salam sayang...

-Annur-

wangsa said...

aku gusar sebenarnya
takut tidak menentu
hatiku ngilu
kenapa aku jadi begitu?
setiap kali memandang dan terpandang kalimat itu
setiap kali membaca dan terbaca tulisan itu
kalimat apa?
tulisan siapa?
kalimat "oh dunia makin gila aku jadinya..."
oleh adik mayaku yang nakal itu
tetapi dia memang nakal bukan?
suka mengusik orang lakunya
gemar menyakat orang gerinya
kemudian dengan segera dia akan angkat tangan dan bekata ...peace :)
mengaku pula ia sekadar usikan
lantas memujuk orang supaya jangan merajuk, tak perlu merajuk dengan sakatannya..huhu

adik....mungkin aku yang degil
dari menerima hakikat bahawa dunia dan seisinya sudah gila
termasuk aku gila??
ah....aku tak mahu jadi gila
walau seluruh alam ditakdirkan gila
aku mahu waras
aku mahu rasional
aku mahu logika
aku mahu genggam walau secubit harapan

dunia sudah terbalik kah?
ya...kita terbalikkan semula dunia ini
kita semai harapan kasih walau senipis rambut dibelah tujuh

mungkin aku yang terlalu sedih untuk menerima realiti
ada orang,.......ibu kandungnya itu sudah seperti ibu mertuanya
siibu membebel sentiasa, semua tidak kena, semua kena mengikut piawaiannya
hingga sianak 'sudah gila jadinya'
ibu....apa lagi yang kau mahu, semua yang aku buat salah sahaja dimata mu...gila
aku tak mahu jadi anak derhaka...
aku sudah usaha sedaya upaya
tapi kau seolah tidak mahu menerima...gila...

ada orang sudah kehilangan anak lelaki bongsunya
sudah dicuri oleh menantu perempuan yang sangat kedekut kasih
kini anakmu aku yang punya, aku kaya berharta, pangkat besar tinggal dibandar moden
tidak seperti engkau wahai mertua
busuk, comot, kolot, henjot, dengkot....
oh anak...oh menantu...'aku jadi gila kerana kamu berdua'
anak lelakiku tidak kuat membetulkan isteri
aku yang salahkah kerana lupa mengajarnya menjadi tegas...gila
menantu, aku yang mengandung, membesar, menyekolah suamimu hingga keluar negara
senang2 saja kau merenggut kasih anak dari diriku...gila...

ya...aku hanya mahu tahu semua itu sekali lalu sahaja
kerana disudut hatiku aku yakin dunia dan isinya yang gila ini
pasti akan berubah
dunia pasti terbalik, penuh dengan kasih sayang insan
kau yakin itu semua akan berlaku?
kenapa engkau yakin....?

sebab aku tak mahu sedih
aku tidak boleh sedih
aku tinggalkan sedih
sedih...engkau pergilah jauh-jauh
sedih ...merantaulah engaau ke jurang mariana, jurang lautan yang paling dalam itu
sedih membawa murung
murung membawa kecewa
kecewa membawa putus asa
putus asa membawa gila....?

aku mahu waras
aku waras
aku waras
engkau waras
dia waras
semua manusia waras
dunia waras semula

feez said...

Enche wangsa sudah ada menantu ya
Baru ingat mahu panggil enche wangsa bapa mertua haha

Peace...:) (annur pinjam sebentar trademarkmu)


Hai bila agaknya rumah baru mahu dibuka
Kujuga seperti enche wangsa asal saja melihat tulisan dunia makin hari makin gila aku dibuatnya itu risau aku
Tambahan pula gambar joker dan hantu haiiii
Meremang bulu

Annur ini mesti srikandi ganas
Boleh tahan semua itu
Aku rasa lemas
Mahu saja lari ke pintu

Perutku lapar lagi
Kuiingin ke dapur melihat apa yang ada lagi
Untung-untung boleh juga mengisi
Bangun sahur nanti kuulang lagi


Dapur oh dapur
Tunggu aku ke sana.

Anonymous said...

Kepompong tumpang lalu shj sbb kepompong x pandai berpuisi gurindam seperti kalian semua. Indah sungguh bahasa kita. Terleka kepompong dibuatnya...

Jom qiam mlm ini & esok & lusa & seterusnya...

-kepompong yg x jeles sbb takut kena jual :)

Anonymous said...

sekejap2,sekejap eh kawan2 semua...sebab annur nak ketawa kekek2 ni dgr ayat2 korang...kejap ek,bg annur masa tngkan diri yg tak tahan gelak sbb tgok ayat "srikandi ganas" atau...ayat2 yg mmg klakar...da abes gelak nnt,annur akan balas semua serangan2 minda itu dgn puisi2 tahap cengkodok penyek...kejap eh...hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!

peace!

ps:kepompong jgn takut,kalau kena jual sekalipun kami kawan2 pakat beli k?kita kan satu family...takkan smpai ati sedara sendiri tergadai...hehe,jgn mare...

sape srikandi ganas?i ni sopan santun berbudi bahasa je tau...haha

-rama2 annur- =p

Anonymous said...

ok2,mood serius.

ttg kegilaan dunia?hahahahahaha...tukar mood gila pulak...apa????dunia ni normal?betulke?kalau betul kenapa bersimpang siur je rupenye...kalau sy dapat rupakan dunia itu...akan sy lukis dunia sebagai seorang perempuan tua yg terbongkok2 jalan smbil rambut menggerbang dgn gigi yg hitam penuh ulat smbil senyum2 manje,hai cik abangggg,mari kemari cik adik datang memikatmu...huuuuu....tak ke gila tu?hahahahaha...cik adik ka?kahkahkah....cuba lalu dikawasan penuh manusia,masih normal ke manusia2 yg ada?hehe...jgn jawab kat sy,jwb pada diri sendiri...haha...cube tgok surau,masjid,masih normalkah keadaan itu?hehe..sekali lagi,jgn jwb pada saya,tapi jawab pada diri...cuba pegi tgok pusat hiburan,masih normalkah kita semua ini?kahkahkah...sekali2 lagi,jgn jwb pada sy,sy taknak dgr,jawab pada diri sendiri...pegi tgok surat2 khabar,masih normalkah manusia zaman kini?kahkahkah....tolongla wahai semua manusia,jgn jawab pada saya...sy benci dgr...jwb pada diri sendiri...itu lebih 'nikmat'...pegi tgok budak2 muda vs orang2 tua...masih normalkah kita semua ini?aduhai...tak larat da nak gelak...meh ganti sy gelak...kahkahkah....tolongla sy merayu,jgnla jawab pada saya...sy letih nak dgr...jwb pada diri sendiri....

jadi skrang selepas anda jawab semua soalan tadi...bgtau sy...

benarkah kalimat..."aduhai dunia,makin hari makin gila aku jadinya.."

wahai doktor2 psikologi seluruh dunia...jawabla...aku gila ke kau yg gila?atau kita semua adalah gila????wow!!!kahkahkah....

ps:sori semua...soalan saudara wangsa benar2 buat sy jadi mcm org supersewel...jgn salah sangka tau,annur sebenarnya sgt berbudi bahasa orangnya....peace...=p

-rama2 annur yg serius-

feez said...

Srikandi ganas

Atau orang kampungku bilang 'cenge'

Sama dengan dhada yang 'battle proven' hehehe..

Banzai! Ingatkan zaman jepun je rupanya 2012 pun ade tau...

Cengkodok penyek wow, sedap tu td juadah berbukaku pun ada cengkodok penyek

Wkwkwkwkwkwk

Jari dua ke atas 'peace'

feez said...

Supersewel vs superpoyo

Amat semberono ayat itu tapi sedap

Macam cengkodok penyek buruk rupanya sedap lalu ditekak


Peace no war keh keh keh.

feez said...

Annur jangan ketawa banyakk kekek-kekek mak iloi iloi ikan gelama mak ilai-ilai

Nanti orang cakap

"a ah betul dia ni gila"

Waaah semberono lagi bingkasku
Menyimbah petrol di dalam api

Muncung annur panjang dah agaknya ya

Hihihi :)

Anonymous said...

saudara wangsa,tolongla...jgn tanya soalan2 tu pada saya...nnt sy menangis....tolongla...sy menangis sbb bawang2 dunia ni terlalu busuk dan menyakitkan mata saya...annur melutut kepada pemilik2 poket doraemon yg punya seribu satu firman hadis didalamnya,annur melutut pada korang semua...tolongla...jgn gunakan semua senjata2 tu utk bertambah gilakan dunia ni...tolongla...gunakan itu utk diri kalian sahaja...jgn guna utk dimomok2kan kepada semua pesalah2 dunia...tolongla...annur merayu sangat...dorang tak takut,percayalah...kalau takut,dorang takkan buat punya...tolongla cukup2la dgn kegilaan dunia yg ada sekarang...jgn ditambah gilanya lagi dengan darah2 dan luka manusia semua...tolongla...annur sgt merayu...kepada semua manusia yg masih berhati murni....tolongla terima hakikat bahawa.......

"aduhai dunia,makin hari makin gila aku jadinya..."

itu bukan kata2 biasa,itulah kata2 yg dibawakan khas utk anda semua...

mari semua kita sama2 teriak di bulan ramadhan yg terakhir ini,biar satu dunia tahu apa yg kita rasa...

"aduhai dunia,makin hari makin gila aku jadinya...!"

-si gila annur-

Anonymous said...

feez, so sori...da sampai seru ni...nak ke taknak,annur mesti cakap jugak benda ni...korang semua terima atau tidak,annur mesti jugak cakap...no excuse da...hari ni disaat ini,da sampai seru untuk aku jerit pada dunia...

"oh dunia,makin hari makin gila aku jadinya...!"

korang nak benci annur dgn statement ni???oh please...annur sgt comel utk dimarahi...peace!

=p

ps:feez jgn mare,nnt kena jual...2 soploh...2 soploh...!

-rama2 annur- =p

feez said...

Ramadhan terakhir?

Mengapa emosi benar dikau wahai annur

Ah ini yang tak kugemar kau mula berhalusinasi lagi seperti dulu

Pi basuh muka, kita puisi sajak saja

Tak nak emo-emo ni lagi

Takut hamba.

Anonymous said...

okey boss! stat puisi balik yok...

peace!

-Annur yg normal-

Anonymous said...

Betul tu feez...tak nak emo2. Di bulan yg mulia ni tak elok emo2, menjerit2, berteriak2, berhalusinasi2 dan berilusi2 bagai.

Dah...pi basuh muka, ambil wudhu' dan kita qiam sama-sama.

-kepompong yg ingin waras sentiasa-

feez said...

Annur kau sakit ya

Jangan lah main-main begitu

Mula aku teringatkan highlander ni

Itu sakit lah tu

Dalaman, projeksi ke luar dan adoyaii tolonglah

Ada sepuluh orang tak tau lah aku

Apa peduli pada dunia yang nak gila, yang nak terbalik

Kita teruskan saja hidup, amal ibadat dan seimbangkan dunia akhirat

Bukan kiamat di tangan kita

Bukan juga boleh merubah dunia

Jadi apa perlu memekik terlolong jerit ayat itu pada dunia annur...oh tak perlu

Nanti dalamanmu parah, rosak

Jadilah kamu betul-betul macam orang gila tu

Nak ke?

Haisyy kamu ni main matrix, teori segala lagi ya?

Udah-udah la tu annur kamu tak boleh ubah dunia tuhan telah corakkan begitu
Ada syurga dan neraka

Ayat kamu itu jeritlah, tidak akan ubah dunia malah kamu nanti dianggap gila

Aduhaiii kamu degil

Mari sini kupulas telinga

Anonymous said...

adodoiiii feez,sakit2...jgn tarik lagi telinga annur ni ha...pehhhh...nsb baik tak tercabut...sakit tau tak???

kepada kepompong,okey...annur saja je bikin gempak...baru syok sikit...takut korang tertido lena tgok puisi gurindam tu sume...jd annur gunala psiko jerit2 tu...kasi sume bangun...ini tidak...ngantuk je mata...aik?letih pose ke en kepompong oiii....

-rama2 annur yg riang ria hari raye-

Anonymous said...

kita sambung puisi yok...kali ni tajuk kuih raya...ok tak?ke ada idea lain???

-Annur-

Anonymous said...

feez,apa kau mengarut ni haaa...salah tulis tu...10 ramadhan yg terakhir...ingat annur da nak mati ke...suka ke annur mati...hmmm...?

hehe,feez jgn mare,nnt kena jual...2 soploh! 2 soploh!...haha...ada sapa2 mau beli ka?feez orangnya hensem,kalah pkcik M.Nasir...wow! feez,mintak sign! i peminat gila u...hahahahaha....


sdr wangsa,itula kan annur da cakap byk kali da...jgn asik makan jeruk makcik tonah tu buat...kan da kuar soalan2 mengarut..jd annur selaku tukang karut dalam blog ni kenala balas soalan2 korang dgn jawapan2 yg mengarut....sdr wangsa marah ka?adoi...xlarat ni nak jual orang lagi...feez dan kepompong saja masih belum ada yang beli...adoi...letih...

-rama2 annur yg tak kisah pun kepompong jeles- =p

feez said...

Annur (muka saya serius sekarang dan hampir kepada marah)

Saya tahu dalaman kamu masih dengan fahaman itu kan

Kamu cuma berlakon depan kami dan mudah mengalih topik kepada puisi

Tapi jika dijentik kepada topik dunia gila itu kamu akan melenting dan cepat naik hantu kan

Semasa saya hentam kakak kamu dulu, saya lihat kamu berbeza dengan kakakmu, dia lebih radikal

Tapi bila lihat komen-komen kamu pada highlander itu kamu bersama kakakmu sama saja sokong dia

Malah ada yang 'pelik' contohnya jasadnya disini, rohnya di mekah, tak singgah masjid nabawi, mula bercakap tentang kegilaan dunia, mula ingin berontak menjerit seperti kamu,

Kamu dan kakakmu langsung tidak apa-apa malah tetap menyokongnya, melayan kegilaannya seolah tiada apa bukan mahu betulkan dia malah mengiakan saja

Malam ini sekali lagi saya pelik
Kamu jelas masih ada rasa itu, dunia ini kamu anggap gila dan semuanya tak betul
Kalau boleh kamu mahu ubah dengan tanganmu
Lepas tu kamu meracau menjerit sehingga hilang ayu comel kamu sama seperti dhada (comel orangnya di dada akhbar) tapi pemikiran pelik nya membuatkan hilang comelnya itu
Saya yakin dan percaya sehingga kini kamu tetap menyokong perbuatan highlander dan kakakmu kan
Kamu anggap itu semua betul kan

Kamu jgn tinggal dalam dunia gila ini
Pergilah ke bulan
Atau nah ubahlah dengan tanganmu

Annur, dalaman kamu sakit kalau masih begitu
Sehingga kini ku masih tak mengerti sebenarnya
Apa highlander, dhada, annur, ali osman kamu semua ini anuti, ikuti, pelajari dan fahami?

Mudah saja buat kesimpulan sendiri, mudah saja mahu ubah dunia dengan tangan sendiri

Tolonglah annur
Kenapa begini

Anonymous said...

feez,tolong ajari aku untuk melihat sepertimana kamu melihat...kerana pandanganmu sungguh suci...sesuci hatimu yang sudi memaafkan silap adikmu yg degil ini...

ok,annur serius skrang...ajar cepat,ajaran apa yg perlu annur ikut supaya annur jadi sepertimana yg kamu mahu?

bgtau cepat..annur serius...

arwah abu dan dhada?aduh...nak tau kepercayaan kami?silakan ke post kepercayaan...kaji dalam2 sampai muntah...baru bandingkan saya dan mereka...saya lain,mereka lain...yang menyambungkan kami? hanyalah kasih sayang bukan kepercayaan...oh please feez,sila baca lagi...kamu belum khatam ni....memahami saja kamu belum lulus ni...mai sini annur nak tarik telinga sikit...


-Annur yg superduperpoyos-

feez said...

Terima kasih annur

Baguslah jika kamu berbeza pandangan dengan mereka

Alhamdulillah

Abang tidak marah lagi annur comelku
Hanya mahu sedikit pencerahan

Kerana tadi kamu agak radikal membicarakan soal dunia gila
Dan pekik lolongmu itu umpama berontak seperti mereka yang mahu ubah dunia, hukum dunia dengan tangan

Jika tidak begitu baguslah annur


Sahur pagi ini abangmu ini suapkan ya kerana tadi sudah puas telinga mu ditarik.

wangsa said...

siapa yang nakal
dia yang kena jual

kepompong...
saya nak lelong awak boleh?

siapa yang baik
dia dapat duit raya
(feez budak baik)

siapa yang menyorok
nak buat apa dengan orang camni yek?
orangnya pun tak jumpa?
jadi tak boleh nak buat apa-apa

Anonymous said...

ehem2..sapa nak jual saya niiii...hmmm...?

feez budak baik?dia yg sepatutnya kena jual sbb hampir marah...hehe...2 soploh,2 soploh!

yeah!mari ramai2 kita jual ini kepompong!sape mau beli???ini kepompong ajaib,pandai bercakap dan juga mengusik,3 singgit! 3 singgit!

-rama2 annur yg superduperpoyos-

wangsa said...

annur..you are so mischievous....!!

saya betul2 nak jual awak dengan keling botol...

atau saya nak jual awak dengan apek jual ikan...

atau saya nak ikat awak kat pokok rambutan yang ada kerengga...

atau saya nak letak awak kat busut kelapa yang ada semut hitam...

Anonymous said...

yes!yes!yes! en wangsa yg selalu waras arini naik marah...wooo...

sape marah dia kena jualllll....5 soploh! 5 soploh! ada sapa2 berminat?hihihihi...

feez,apalagi? 25% utk awak...! hohoho...

en wangsa marah ka....jgn mare2...nnt lekas tuaaaa...

-rama2 annur yg suka sgt jual org- =p

Anonymous said...

ok2,sy tak sampai hati pulak buat kengkawan gini...cmnila en wangsa oiii...meh sini sy tunjuk ubatnya...ubatnya awk kena baca teliti amati post kali ni satu persatu ayatnya...tgok muka joker tu smpai menangis...okey?selagi tak menangis,jgn kau cobak2 ikat si annur sewel ni k...kahkahkah...

okey semua,stat puisi balik...ramai lagi orang yg sy nak jual ni...kepompong saja belum ada yang beli...da tambah lagi sorang...letih...en wangsa marah ka....?senyum sikit?baru ada orang nak beli...

-rama2 annur yang superduperpoyos- =p

Anonymous said...

siapa nak lelong saya tu?

siapa nak jual saya tu?

iskh...nak merajuk la camni...

semua tak sayang saya...huhu

-kepompong yg nak bawa diri ke masjid wilayah-


Anonymous said...

ayok tak tayok...kepompong da merajuk...ini mesti keje en wangsa...sedap2 rasa nak lelong kepompong...tak baik tau...annur tak tahuuuu...peace...;)

en wangsa marah ka...?

-rama2 annur- =p

Anonymous said...

wahai kawan2ku semua,
terutama kepada feez yg masih marah prasangka,
aduhai kawan2ku semua,
ketahuilah aku sayangkan kalian temanku di alam maya,
sungguh sayang kerana kita sejiwa,
maaf memaafi jadi budaya,
gurauan senda jadi penguat cinta,
cinta sesama manusia yg slalu ditinggal lupa,
kerana bila disebut cinta,
semua pakat dok fikir cinta lelaki perempuan saja,
aduhai teman kesayangan hamba,
hidup bukan berkisar soal cinta itu saja,
bahkan jauh melangkaui alam dan dunia,
sehingga sampai keakhirat sana,
bukan aku sebarang berkata,
inilah apa yang terjadi pada kita semua,
ada yang berkata jagala lisan jangan sebarangan saja,
kepada mereka yang berkata,
ketahuilah wahai saudara,
mengeratkan tali saudara guna lisan juga kerja berguna,
mereka diluar sana suka cerita soal penyatuan manusia,
kami disini tinggalkan itu semua,
kerana disini telah kami buktikan penyatuan itu semua,
bahawa apa yang mereka sebut bukan cerita dongeng semata,
tapi ia adalah realiti kita,
para pembaca dari berbagai latar cerita,
datang sini bergaduh bagai nak gila,
tuduh menuduh seolah ahli nujum negara,
balas membalas amarah sesama kita,
tapi akhirnya lihatlah dunia,
kami bersatu luluh jiwa semuanya,
bergurau ceria tanda gembira,
dengan kasih cinta sesama manusia,
berpuisi tentang apa saja di alam kita,
hajat menjunjung bahasa lama,
supaya jadi ikutan generasi muda,
jadi kenangan generasi tua,
jadi pengubat jiwa nan luka,
jadi penyebab bersatunya melayu kita,
aduhai teman2ku semua,
mari bersama kita berdoa,
pada Dia yang Maha kuasa,
moga diperteguh ikatan yang terbina,
demi meraih sejati diri kita...

salam sayang...

-Annur-

Anonymous said...

hehe...gurau sajalah annur. kepompong mana reti nak marah-marah ni. peace peace kacang pis ya :)

walau bagaimanapun, dek kekangan masa (perlu mengejar ramadhan yang masih ada) kepompong mungkin tak dapat kerap ke sini.

dengan itu buat annur, feez, en.wangsa dan silent readers (sekiranya ada) kepompong ingin menyusun sepuluh jari memohon kemaafan sekiranya ada salah & silap mahupun tutur kata yang bisa menyinggung kalian semua sepanjang kepompong tumpang menyinggah di sini.

semoga selepas aidil fitri dapatlah kita berjumpa lagi.

salam penuh kemesraan.

p/s kalau annur nak duit raya sila minta dgn feez & en. wangsa ya...hehe

- kepompong yg baju rayanya belum siap lagi...huhu -

wangsa said...

kepompong baru nak merajuk kan...?

tapi bukan merajuk kan....?

dan bukan juga dah merajuk kan...?

kepompong yang rajin qiam
tolong doakan yang baik-baik dan terbaik utk kita orang juga ya...

haa...dlm doa tu ada tak sebut nama annur, feez, wangsa, orang menyorok dll...?

ada sebut kan....?

Anonymous said...

kepompong okey....dia mana reti majuk2 ni...dia pun xpenah marah kat cni,cuma org tuuu je...aik?ada yg marah ka...?jgnla marah,xlarat da ni nak jual orang lagi...adoi...annur tau ada yg menahan marah tuuu...hihihi...siap kata apa?nak ikat sy kat pokok ada kerengga?jual sy kat apek jual ikan?????

ps:annur mmg suka usik org smpai nangis,terutama anak2 dhada 2 orang ni...(dhada,kalau kamu baca ni nnt,jgn marah ek...haha!)

peace... ;)

-Annur-

D' Light said...

Salam Annur,
Sememangnya dunia ini penuh kegilaan,penuh dengan orang yang sakit jiwa tetapi tidak sedar bahawa dirinya sedang sakit. Mereka... (bukan kita Annur) tidak diistilahkan sebagai sakit jiwa (atau gila?)kerana fizikal mereka lahir kelihatan normal.Kehidupan rutin seperti orang kebanyakan.Tapi jiwa mereka sedang parah.sedang kronik.sudah hancur berkecai.tidak berfungsi lagi .mati sebelum mati.
Siapa yang peduli? adakah org yg akan peduli? atau memberi renungan simpati? Orang macam aku ni ( bukan engkau Annur)... adakah sesiapa yang akan pandang? adakah sesiapa yg akan hulurkan pertolongan?kerana aku tidak punya imbalan? tiada apa2 sebagai balasan? hanya ucapan terima kasih. mahukah kau terima kasihku ini? aku tak ada wang! aku tak ada pangkat!aku tak ada imbuhan!aku tak glamour!aku tak lawa!
Apa yang aku ada?...............
Itulah aku. Aku yang sombong...Aku yang tidak sedarkan diri, aku yang telah lupa lagi alpa.Aku tidak kenal lagi siapa diriku.
Aku ada mata... utk melihat? Aku ada telinga...utk mendengar? Aku ada set mulut yg lengkap ( ada gigi, lidah gusi lelangit)...utk berkata? Aku ada kaki tangan...utk buat kerja? Apa yg telah aku lakukan terhadap diriku? Aku telah menzalimi diri aku sendiri.
Aku tak nampak Tuhan, aku tak dengar KalamNya? aku tidak memujiNya dan aku tidak menyembahNya.Hinanya akuuuu...
Nun disana dia sedang menangis...dia sedang melambai-lambaikan tangannya utk memberi bantuan,dia sangat sayangkan aku, dia ambil berat tentang aku,dia telah banyak berkorban untuk aku...eh siapa dia ya? engkau kenal dia? (bukan engkau Annur) engkau pernah berhubung dengannya? eh macam kenal? Eh!macam pernah dengar namanya? ooooooooh dialah sebaik-baik manusia, dialah utusan Tuhan untuk selamatkan kita semua..aku tak ikutpun ajarannya. Sedangkan dia ada simpan anak kunci segala kejayaan! Wow!
ada ubat utk segala penyakit! Hebat!
Dia ada rahsia segala rahsia! mengkagumkan!Suspennya!
dan dia adalah sumber cahaya segala cahaya!!!! aaarrrgh! silaunya!
Tolong!tolong ! siapa yang boleh ketemukan aku dgn dia...Nur.. (engkau ambil nama dia ya) Nur...dialah Nur Muhammad. Tiba-tiba dadaku terasa sakit, sakit menanggung kerinduan. Tolonglah... siapa yang boleh bawa aku jumpa dia..hanya dia dapat kembalikan hubungan kita semua kepada Allah..dia akan kenalkan kita dengan Allah...dia akan ajar macammana nak dapatkan Allah semula sebab kita semua datang dai Allah dan akan kembali kepada Allah!!!!!

Siapa pula nak kenalkan kita kepada Nur Muhammad , dialah nabi kita, kitalah ummatnya, Umat Nabi Muhammad diakhir zaman.siapa ya! siapa ya!Siapa diakhir zaman ini yang sudah ada contact dengan Nabi Muhammad? Ada! ada! Aku ada dengar sorang tu dia seorang mursyid, dia seorang pemimpin yang penuh kasih-sayang.(engkau nakkan Annur pemimpin yang sangat kasih sayang), dengan anak muridnya itu dia bagaikan seorang ayah, kdgkala sifatnya macam ibu, bila makan suapkan nasi ke mulut murid-muridnya.eh! betulke ada orang macamni? Ya! Betullah! nanti dia akan kenalkan kita dengan Allah dan Muhammad...Dia akan selamatkan kita..dia sayangkan kita semua...dia tak nak kita terjun ke neraka...Habistu siapa dia? siapa pulak nak bawa kita jumpa dia? Jomlah! Aku sudah tidak tahan lagi dengan dunia ni!!!!( cerita tergantung)

Anonymous said...

salam perkenalan D'Light...apa khabar anda...:)

saya petik dari kata2 seorang sahabat...

ketahuilah saudara....."yang mencari itulah yang sebenarnya yg dicari..."

-Annur-

Anonymous said...

D Light,teruskan dengan luahanmu...kami disini semua mendengar...luahkan apa saja sehingga bebanan hatimu lepas wahai saudaraku...kami sudi mendengar...:)

kepada semua,mari kita sambut rakan maya kita yang baru...namanya D Light...jgn sapa2 kacau dia,sapa kacau dia,maknanya kacau annur jugak....

jom sama2 kita beri salam padanya...D'Light...:)

-Annur-

Anonymous said...

saya takut pada penulisan yang saya tidak faham...buat hati saya tidak tenteram.

-kepompong yg inginkan ketenangan-

Anonymous said...

aduhai kepompong,jgn mcm tu,ubatnya senang je.amek tulisan tu.beranikan diri dan fahamkan.penah tgok fear factor?awak takut2 lg setan suka ngusik.jgn takut.hadap apa yg awak takut tu.hati awak tak tenteram bukan sbb tulisan tu.tp sebab ketakutan yg ada dalam diri tu yg buat jiwa awk kacau.tundukkan ketakutan tu dan jadi seorang yg berani.lawan.

itu sebabnya sy mintak sdr wangsa tgok muka joker tu smpai nangis.baca satu persatu jgn lari2.kuatkan diri.hadap apa yg kita takut.benda yg kita takut tu bukan sapa2.pilih.takut tuhan ke takut benda tu?percaya cakap sy.dalam ketakutan tersimpan satu keberanian yg awak akan dapat bila awak hadap benda yg awak takut tu.hadap benda tu smpai muntah pun takpe.lawan rasa takut tu.awk takut akidah terjejas?jgn takut.akidah awak kuat.benda tu?sikit pun takkan rosakkan akidah awak.sbb apa?dia takkan mampu kalau awk tak bagi dia rosakkan.jgn pandang rendah dgn akidah awak sendiri.hadap.dgr cakap sy.hadap.jgn takut.

mmg nampak sy gelak2 cakap cmtu kat sdr wangsa,tp ada sebab kenapa sy cakap mcm tu.

-Annur-

Anonymous said...

kepompong cube tgok vklip ulek mayang yg saya da link kan dulu.cube perati falsafah yg ada dalam tu.cube awak tgok keadaan2 puteri2 tu.relax je menari.padahal depan dia ada orang yg tgh kena rasuk sakit jiwa.kawan dia siap usaha umbuk2kan badan dia.sorang lagi ngah duduk baca apa ntah.tp tgok puteri2 tu.relax dan sempoi je.siap bole menari lagi.senyum2 pulak tu.takdapun dorang skali kelam kabut mcm manusia2 lain tu.sbb apa?itula kekuatannya.bila tiba masanya,segala benda yg menakutkan awak akan jadi bahan mainan awak je.caya tak cakap sy lepas awk baca tulisan tu smpai muntah awak akan berani dpd dulu.lagi best kalau awak bole gelak2 tgok tulisan cmtu.itula ketenangan sejati.ketenangan sejati yg dilambangkan dgn puteri2 dalam vklip ulek mayang tu.sikit pun tak tergugah dgn keadaan.dahla tak tergugah,siap bole menari2 lagi.slamber je...tak ke best tu?

-Annur-

wangsa said...

annur, saya nak tinggalkan kamu kat jirat cina
biar kamu kena makan hantu pocong cina....ngap...
suka sangat berkawan dengan momok2 tu
menakutkan orang je

suka sangat nak jual orang
kepompong yang innocent dan rajin qiam tu pun nak dijual...
feez yang baik dan penyayang tu pun nak dijual...
orang menyorok tu memang annur dah sorok kat mana ntah...hilang tak boleh jumpa...dah dijual agaknya...

ntah berapa banyak annur dah jual orang....pemerdagangan manusia..??!!??

Anonymous said...

aik?ada orang marah ka...?

hati2,sy suka jual orang...apa alamat kamu sdr wangsa?sy nak culik kamu...hihihi...

annur mmg jahat,suka jual orang...en wangsa nak join?nnt sy bg 25 %...org menyorok?ada ni ha dalam poket saya...hohohoho...peace....

-rama2 annur yang superduperpoyos-

Anonymous said...

en wangsa da menangis belum tgok joker2 tu...hmm? kalau belum,kan sy da cakap jgn berani2 usik i..hahaha...

-annur srikandi ganaz-

Anonymous said...

puisi khas buat sedare kita yg mare....

naga lah naga,
keluar dikau dari tasik sana,
usah sembunyi berdiam saja,
kini masa kau keluar mencari mangsa,
menjadi penolong puteri cinta,
yang bersenjatakan keris kata,
berselendang kuning penyeri rupa,
elok bersanggul terselit senjata,
kini dizaman moden peperangan bermula,
bukan dengan realiti itu semua,
tapi bersimbolikkan senjata lama,
keris kutukar jadi kata pujangga,
cucuk sanggul kutukar jadi hijab kepala,
gerak tari kutukar jadi gerak langkah semasa,
gendang rebana kuubah menjadi muzik dunia,
dunia bertukar aku juga harus sembunyi dari semua,
dalam sembunyi ku ketawa,
melihat gelagat kalian semua...

-annur srikandi ganaz-

feez said...

Enche wangsa yg budiman,

Saya ingin menegaskan kpd annur bahawa saya ini bujangan casanova yang handsome kacak dan supermacho. Jadi saya tidak layak untuk dijual atau memberi duit raya kepada kamu.

Orang yang layak memberi duit raya adalah enche wangsa. Malangnya anak daranya juga telah berpunya dan terpadamlah hajatku untuk memanggilnya bapa mertua.

Annur free? Hehe.. Takpe lah tima kasih. Srikandi ganas. Nanti pantas aku dikarate kerana aku ini kasanova metroseksual yang hanya tahu bersolek haha.
Dalaman kamu ganas dan masih berontak lagi.

Kamu masih pertahankan gilanya dunia, yes setuju biarlah dunia dengan kegilaannya, tp ada unsur pemberontakan dalaman kamu yg hebat. Saya gusar itu.

Enche wangsa pasti setuju dengan saya. Kepompong dan orang menyorok juga. Kerana kami hadir selepas kes itu, menjadi kawan kamu setelah berperang dengan kamu dulu.

Kini kamu mahu jadi balik..lihat saja komen dan sokonganmu pada D'light...saya sendiri sangsi dan risau membaca postnya 'ada seseorang yang dengarnya mursyid yang ada contact dengan nabi muhammad'...benarkah itu, jgn lagi ada guru seperti asyaari muhammad, ayah pin, hassan anak harimau yg wow, supersongsang malah mengaku ada mukjizat malah ngaku dia nabi. Nauzubillah..

Terkini, bukan supersongsang dengan ajaran yang ku sebut tadi yg maha menyesatkan pengikutnya...terkini pula adalah supersewel yang ada 'pemberontakan dalaman' tanpa guru dan cuba merekrut orang yg sefahaman dengannya sehingga bertindak diluar kewarasan.

Berguru dengan supersongsang ada masalah besar...
Ikut fahaman supersewel yang tanpa berguru dan membuat tafsiran quran dan hadis dengan fahaman sendiri pun ada masalah besar...

Kulihat annur dan kakakmu korang ni ada pemberontakan dalaman..yang bencikan dengan kegilaan dunia, kalau boleh mahu keluar, walau apa cara sekalipun. Iya kan? Orang yang ada pemberontakan dalan secara halus ini memang sukakan seni misteri, seni tarian rasukan ulek, seni gambar menakutkan, hitam putih, jerit pekik dan emo....

Itu sebab orang-orang seperti kamu ini mudah diREKRUT oleh orang lain atau mudah disongsangkan dengan ajaran sesat kerana kamu begitu kepingin, tandus dan tapisannya tiada. Kamu kata nak, nak lah. Ya, ya lah. Semberono saja lagaknya dengan kata-kata 'kalau kita tak ubah dunia siapa lagi dan bila lagi?'
Aduh bangsaku....

Ada dua kategori orang mudah direkrut dan disesatkan ini. Satu memang zero ilmu agama dan dalam mencari tuhan, mencari kebenaran telah salah berguru dan yang
Kedua, bijak pandai agama tapi begitu ingin melihat kebenaran, begitu teringin dan bencikan kegilaan dunia maka mula berlaku pemberontakan dalaman. Angkat pedang jihad konon, nak ubah dunia dari kegilaannya. Chet, jihad dengan diri sendiri pun belum khatam lagi. Ini lagi bahaya!

Aduuh bangsaku...

Janganlah terlalu taksub dengan pemberontakan dalaman bak kata d light ' aku sudah tidak tahan lagi dengan dunia ni!' luahan rasanya begitu kecewa sekali dan mengajak annur bersamanya bertemu seseorang. Bukan saya larang tapi biarlah betul. Siapa mursyid,ustaz atau guru itu. Dimana. Apa bentuk pengajiannya. Bukan semberono saja kamu sokong annur tapislah dulu.

Asal saja yang yang cakap 'ya dunia ini gila dan mari kita keluar dari kegilaan ini' kamu anggap betul..sokong..setuju.tiada tapisankah? Walaupun kamu baca tulisannya tu ada sedikit unsur pelik. Itu sebab ku tak berani komen tulisan d light tu. Ada dah unsur macam jaya issyy ni yang tak best ni..mudah benar merekrut dan direkrut.

Kamu marah pada kegilaan dunia, kamu menjerit pada dunia dan mahu keluar dari kegilaan itu,

Tapi kamu tak sedar jerit pekikmu dan tindakan gila kamu nak ubah dunia yang gila adalah kebih GILA!


P/s: annur baca tulisan ku ini dengan tenang dan jangan mudah melenting. aku ini abangmu, sahabatmu bukan musuhmu. Nanti berbuka kusuap kamu lagi. Peace no war.

Anonymous said...

adoi...sekali lagi dong...kamu salah mentafsir...sila baca balik ya puisi annur yg diatas itu...baca smpai khatam...amati betul2...sy sudah kata...sesiapa yg sakit diluar sana ada diatas bahu saya...sy pentingkan kasih sayang,kepercayaan?ia mudah berubah...keprcayaan saya?aduhai feez,baca baik2 ya...apa rekrut itu semua...dengar kata annur ni baik2.

kalau orang mcm d light kita jauhi kerana kata2nya,apa akan jadi pada dunia ni?dengar,fahami luahan hati seseorang pasti kamu akan mengerti jiwanya. tak perlu beri hukuman. kita sesama manusia tugasnya berkawan.tapi awas,kita bukan mudah dipijak.

apa merekrut itu semua annur tak nak tahu...yg penting mana2 hati yg datang pada saya di blog ini,apatah lagi yang meluahkan gelodak jiwanya,mereka ada diatas bahu saya...siapa usik mereka,bermakna usik saya juga.

maafkan adikmu ini feez,setiap dari kita punya pegangan.dhada lain.sy lain.tolong jgn samakan kami.

ps:feez marah ka...?jgn mare...nnt annur juallll...peace...;)

-Annur-

Anonymous said...

kamu juga wahai abgku feez,

sesiapa usik kawan2 kita,bermakna mereka usik kita.ingat tu..kita semua adalah satu.

bukan annur meninggi diri bila berkata begini.annur mmg kosong.tapi tuhan selalu ada bersama saya.itu kekuatan saya.

dan kekuatan saya adalah kekuatan kita.ikat akal mmg mudah,kamu berkata saja dengan kata2 yang manis,pasti mereka tertarik.tapi ingat.mengikat hati bukan kerja senang.kita perlukan kefahaman ttg jiwa seseorang...prasangka musuh kepada pemahaman yg baik...

kita cari kawan bukan lawan.tapi jika sesiapa yg berniat jahat,awas kita bukan lemah.

-Annur-

Anonymous said...

feez,annur mohon pada kamu...dengan benar2 mohon...biarkan mereka meluahkan,jgn disekat....luahan itu satu terapi jiwa...jika kamu sekat peristiwa seperti dhada akan kembali terjadi...percayalah ckp annur...biarkan mereka meluah...dan sama2 kita dengari...apa yang kurang kita bantu,apa yang lebih kita ambil tauladan...

feez,kalau kamu ada didepan annur sekarang,pasti annur akan melutut pada kamu...fahami mereka...

-Annur-

wangsa said...

annur merekrut momok dan jokers untuk takutkan orang

lepas ni lepas bebaskan semua momok2 tu ya...

kita orang nak datang rumah baru annur raya nanti

tak nak tengok momok2 tu dah...

lepas kan momok2 tu ke banjaran titiwangsa, biar mereka dengan kehidupan hutan mereka ya...

Anonymous said...

okey...nnt rumah baru dihiasi dgn sawang labah2,gambar mengerikan,dan yg pasti ada gambar nenek kebayan...hahaha

ps:sdr wangsa,jgn lupe bg duit raya tau...feez xmau kasi katanya...isk..

-rama2 annur yg superduperpoyos- =p

feez said...

'jika kita sekat peristiwa seperti dhada akan terjadi?" apa maksudmu ya annur...
Bukan jika kita tak sekatkah akan melarat dan tak terkawal sehingga jadi seperti jaya merekrut orang lain, dan dhada yang rela dirinya direkrut. Semua itu kerana tak disekatlah, dibiar melarat sampai waima suami dhhada pun kena ikut cakap dia nak tinggal di tumah jaya. Fuh.

Sebab kita tak sekatlah jadi begitu
Dari awal mereka berhalusinasi, buat tafsiran sendiri ditambah pemberontakan dalaman tadi maka projeksinya amat luar biasa seolah mendapat kuasa.

Sebab tak disekatlah mereka yg asalnya daripada laman ini dan di laman jayanegara terus berkenalan di facebook, no telefon, atur pertemuan...entah berapa lama itu berlaku, kemana mereka berguru wallahualam kamu lebih tahu. Akhirnya bawa pedang saja ku tahu.

Kerana tak disekatlah annur
Luahan rasa yg kamu anggap terapi jiwa tu lah yg akhirnya makan diri mereka annur
Tambahan masa itu tiada kelompok lain hanya kelompok kamu, maka semuanya jadi betul
Semuanya jadi benar apa ayat dia cakap sehingga lgsg kamu tidak berasa pelik atau menyangkal hujahnya jasad disini, roh di masjid nabawi dan banyak lagilah pelik-pelik. Kecewa dengan hidup, dunia yg gila dan pemberontakan dalamn jelas sekali disitu.

Kekadang ku jelek dengan panggilan korang "abu" pada dia tu...abu bakar ali osman wah wah bukan main lagi pakai nama sahabat rasul.

Sekarang lain, kami disini jadi pengimbang kamu
Memg perlu begini supaya seimbang, jika kelompok kamu sahaja susah nanti...biar ada pro and con...

Ku ukir senyum bila kamu kata,
Annur dan dhada tak sama dan jangan disamakan, itu kusuka. Itu saja satu frasa yg bg sy membezakan kamu dengan dhada walaupun kamu pun turut menyokong dan mengiakan saja ckp jayanegara tu dulu.

Abuuu, ya abu kami rindu padamu
Dia pun selalu dihujung hujah dengan kekadang tafsiran sendirinnya sendiri tu mesti tulis
'maha suci tuhan' akhirannya...trademark dia.

Tp apa yg kamu bantu luahan dia? Tidak.
Layan saja sedikit kepelikan pun tak kamu tegur dan tidak disekat langsung sehingga ahhhh sayang sekali dhada juga turut terjebak.






Anonymous said...

apa yg terjadi pada dhada adalah silap annur sendiri,silap annur kerana tak amek tindakan cepat dan halang dhada...cukup smpai situ ceritanya...usah disebut lagi...please feez...benda ni sgt menyakitkan...

tp sungguh,kami berbeza...yg menyatukan kami cuma kasih sayang...dan feez,annur sgt2 hargai kehadiran kamu sebagai pelengkap kami...teruskan tegur apa yg salah,kami akan cuba perbaiki...dan semoga apa yg terjadi pada dhada adalah yg terakhir terjadi di negara ini,cukup sgn pertumpahan darah tu sume...kita mulakan segalanya dgn damai...k?

feez,thank u so much...nasihat anda annur terima...sama2 kita perbaiki apa yang ada...tp dgn syarat...duit raya jgn lupe bg...peace!

feez marah ka...jgn mara...nnt kena jualll...

-Annur-

Anonymous said...

"Sekarang lain, kami disini jadi pengimbang kamu
Memg perlu begini supaya seimbang, jika kelompok kamu sahaja susah nanti...biar ada pro and con..."

annur suka ayat ni...hehe...itu makna kita semua disini adalah satu walaupun kadang berbeza pendapat,kita cuba berbincang dan dapatkan penyelesaian terbaik...peace...!

en wangsa masih nak jual annur kat apek jual ikan ka...?hehe

-Annur yg superduperpoyos- =p

feez said...

Benar enche wangsa,

Rumah baru tak mau ada momok hantu segala lagi..sewa bas buanglah mereka ke mana-mana annur.

Rumah baru tiada lagi agenda tersembunyi dan pemberontakan dalaman, rumah baru untuk orang-orang seni berkarya sahaja.

Annur, cakap mahu mkn apa nanti saya belikan di bazar. Duit raya, tetap tak ada.

Anonymous said...

xmau! nak duit raya gak..haha!

-Annur-

feez said...

Abg handsome kasanova pujaan wanita semalaya ini boleh bagi duit raya tapi dengan syarat..

Syratnya ada 8 tuntutan 'janji bersih' pada 30 ogos ni, sebelah pancuran air dataran merdeka, jam 10 malam.

Eh salah syarat daa..itu syarat tuntutan puak hantu juga...hantu kuning nak menyetan lagi malam merdeka ni...janji bersih konon, ptuihh
Tgk la huru hara lagi la kl malam tu bila start provokasi!

Ada bacaan puisi oleh sasterawan negara A. Samad said. Wow best tu tp cheh sejak penulis novel salina tu jadi pengerusi bersama bershit 3.0 haritu aku dah banned dia. Tak guna bg title sasterawan negara tapi akhirnya nak menghancurkan negara suka huru hara.

Opss sori terpolitik pulak...

Syaratnya,

Annur mesti.....


Anonymous said...

oh,sy tau,sy tau!

annur berjanji takkan buat lagi jenayah pemerdagangan manusia...haha!

en wangsa marah ka....jgn mara..nnt lekas tuaaa...peace...:)

-rama2 annur-

wangsa said...

tinggalkan saja annur ditengah gurun yang panas
biar dia dikejar kalajengking gurun sambil dia berlari2 dan menjerit2....dunia dah gila....jgn kejar aku...
atau biar dia berkawan je dgn kambing gurun yg sentiasa sweet tersenyum simpul malu2 melihat annur
maka annur tak perlu lagi kesah ttg dunia yg dah gila ni

atau tinggalkan annur di kutub selatan, gurun ais yang sejuk membeku
berkawan je dgn burung2 peguin dan serigala laut yg garang itu
tak perlu fikir manusia dikota yg rata2 dah gila

atau tinggalkan annur di tengah hutan amazon
biar dingap oleh anakonda
biar dia duduk je dalam perut ular besar
biar dia menjerit sekuat hati...dunia dan gila...
nanti perut anakonda kembang-kempis kegelian dek jeritan annur yg kuat sekali
tak perlu fikir ttg dunia dan manusianya lagi

atau tinggalkan annur di jurang marina
jurang laut yang paling dalam sekali - berbatu2 jauhnya ke perut bumi
berkawan je dgn ikan2 pelik yg ada lampu sendiri dan bergigi tajam
biar dia gigit annur
menjeritlah kau sekuat hati di dalam sana
maka dunia dan isinya diatas bumi tak perlu kau jumpai lagi

atau tinggalkan saja annur di planet pluto
planet yg paling jauh dari bumi yg annur kata dah gila ini
berkawan saja dengan makhluk2 asing yb berbentuk pelik
katakan saja pada mereka...dunia dah gila
maka alien2 itu akan menganguk2 saja

pilih sekarang...mana satu annur nak pergi....gurun panas, gurun ais, hutan amazon, jurang laut atau planet pluto...???

budak nakal memang kena denda kali ini
biar dia tahu dan rasa...macamana boringnya hidup tanpa dunia dan isinya diatas bumi ini...

Anonymous said...

okey2,annur mengalah...annur pilih 'atau'...ok tak?hehe...

eleh...saja je tulis gitu...kat luar saya bergaul je mcm biasa...kat blog saja bikin gempak...tak sangka ada org mare...yg paling best,yg mare tu adalah seseorang yg paling 'waras' antara kawan2...sape ye...???hmm...kira berjaya gakla misi annur kali ni utk mendidik semua manusia2 waras keluarkan otak 'gila' tu...otak 'gila' tu pun ada fungsi gak tau...serius...terutama bila otak 'waras' da jem...tak semua benda bole selesai dgn otak sedar...kadang2 otak separa sedar tu kena main peranan...tak gitu sdr wangsa???

aik...sdr wangsa marah ka...???

-rama2 annur yg riang rie hari raye-

Anonymous said...

sdr wangsa nak 1 contoh mudah x?

mai sini...cube bayangkan...anda ada satu tv..tv tu selalu buat hal...slalu kuar makhluk2 semut bzzz dalam tv tu ramai2...duit pulak tgh takda...nak buat apa ek...?ikut akal waras,ala toksahla tgok tv...dapt gaji nnt beli tv baru...tp akal gila cakap,jap...aku ada idea...pangggg!!!!tv tu kena pelempang sulung kat tepi...secara tiba2 tv tu elok,at least dapat tgok tv sementara tunggu gaji...kan berguna tu otak sewel tu?

hahaha..ini contoh mengarut je tau...buat hiburan masa lapang korang je...haha

ps:dulu masa kecik2 perkara ni sering terjadi...lempang tv da jadi perkara biasa...

-rama2 annur yg superduperpoyos- =p

feez said...

Annur ini pesanan ringkasku,

Raya tahun ini kamu jangan berwarna warni ok...

Kamu pakai baju raya warna hitam atau putih saja

Kerana itu kegemaran kamu

Dunia kamu tiada warna, dunia kamu gila

Jadi hanya warna hitam putih saja yang ada

No fesyenista, no tudung belut, no shawl belit-belit, no gojes-gojes ok (betul ke tudung belut kuhentam saja haha)

Kalau kamu ada solek

Masa kamu calit gincu tu kamu tarik lebih sampai ke pipi ok, baru jadi joker

Dan yang terakhir,

Kamu tak payah raya coz raya untuk orang gembira
Orang yang menang dan orang yang berwarna warni hidupnya

Kalau kamu yang hitam putih dan satu arah saja

Tak perlu raya ok. Titik.

P/s: merajuklah, muncung kamu lebih panjang nanti. Duit raya? Tetap tak ada ok.

feez said...

Ah dah dapat, tadi lupa

Bukan tudung belut

TUDUNG BAWAL hahaha jauh lari.

Anonymous said...

wawawah....semua pakat kondem si annur ye...en wangsa nak ikat annur...feez tak bg sy pakai baju warna warni,siap suruh pakai gincu smpai ke pipi mcm joker?hahahaha...kondemla puas2...janji korang gembira...itu je yg annur nak pun...semua gembira...hehe...peace...:)

ok,xda duit raya takpela...saje ngusik bukan nak betul2 pun...haha...kepada feez,annur mintak maaf sgt,nmpk perkataan awak mcm ada tersisa marah,sori...annur slalu gni,mulut jahat...isyh...

dan buat kengkawan,nasihat korang sume annur suka sgt...jgn risau,annur mmg degil orangnya,jadi kena amik masa serap semua nasihat2 korang...tolong bg ruang pada sy berfikir dan teliti satu2 nasihat yg diberi...terima kasih sgt pada nasihat2 yg berguna...syg korang semua...

-Annur-

feez said...

Haa boleh pun annur

Gitu la

Baru srikandi ayu

:)

Anonymous said...

dan kpd sdr wangsa,annur mintak maaf sgt slalu usik2...jgn risau,kiasan sdr wangsa annur sgt2 mengerti...walaupun nmpk annur gelak2 balas komen korang,tp itu cuma basa basi...makna tersirat annur sgt faham dan slalu cuba baiki diri sikit2...gnila best,kita support sesama sendiri,xda gaduh2...semua damai je...usik mengusik adat bersaudara...baru meriah sikit..jgn risau,umah baru tu nnt annur akan hias penuh warna warni...xda joker2,srigala atau papa yg menakutkan...itu sume cite lama...ari raya nnt nak bukak buku baru...:)

peace..!

-rama2 annur- =p

Anonymous said...

ayu ka...?haha...

-Annur-

feez said...

Annur, raya ni kamu balik kampung tak?

Anonymous said...

isyh..mestila balik...baru dapat kutip duit raya banyak sikit...hitung punya hitung,adela dlm 10 hinggit...haha...da besor2 gni,mana laku lagi muka mintak duit raya...hmm...:(

-Annur-

feez said...

Eh ade kampung rupanya....ingat nak pi marikh ke, pluto ke, gua mana-mana ke bertapa...

Hihihi aar satu lagi kamu jangan makan kuih raya tau, orang bertapa ni makan bertih jagung je

Annur jangan mare, nanti kena lelong.

Anonymous said...

amboi...sape berani2 lelong i ni ha...?

haha,mestila ada kampung...xmarahla,no hal kawan2 usik...takda simpan dalam hati pun...peace..:)

-Annur-

feez said...

Annur,

Kamu ni pandai menulis

Tentu kamu tak pandai memasak kan?

Srikandi ganaz dan degil cakap ibu

Kwang3

Anonymous said...

salam semua...

jenguk sekejap. wah... gaduh2 manja ya sepanjang kepompong tiada. hehe...sian annur kena sakat dek enchek wangsa & feez. kamu semua nakal ya. biarlah annur berwarna warni di hari raya ini. biar ceria seisi keluarga. betul tak annur?

pagi ini pula jom qiam di UIA. mungkin dhada pun pernah qiam di sini. tinggal beberapa hari lagi...pastikan masa kita semua terisi dengan berguna.

esok sesudah subuh kepompong akan berangkat pulang ke kampung. mungkin sibuk di sana dan tiada masa untuk mengunjungi kalian semua. dengan itu, sekali kali kupohon kemaafan... salah & silap harap dimaafkan. kata-kata yang menyinggung perasaan jgn disimpan di dalam hati ya.

SELAMAT HARI RAYA BUAT SEMUA...dan ceria2 lah selalu.

-kepompong yg tak sabar nak balik kg-

feez said...

Waah seronoknya kepompong nak balik kampung sesudah subuh esok...

Selamat hari raya aidilfitri juga buat kepompong, berhati-hati di jalanraya dan ceria selalu :)

P/s: hamba di perantauan akan ditemani dengan internet utk pengubat duka lara kerana hamba bertugas di aidilfitri. Peluk coum dari jauh saja dari jauh huk huk...
Dengar lagu raya lagi la nak nangis waaaaaa....

Anonymous said...

adoi feez,kat kg xda line la...sorang2la awk ngadap blog ni...takpe2,layan je puisi,nnt da balik dari kg kitorang sume balas balik k?jgnla sedih2...kitorang mesti support punya...

selamat hari raya kepompong...elok2balik kg...peace..:)


-Annur-

Anonymous said...

feez,mana kamu tau sy tak pandai masak?annur reti tau...reti tgok org masak...okla kan dpd xtau papa....haha

degil ckp ibu?aah,tepat sekali tekaan anda...tepuk tgn semua...peace...:)

baju raya annur warna warni tau..xda hitam putih...haha

ps:dhada anak yg baik,annur je derhaka sikit,ampun mak...

-rama2 annur yg riang rie hari raye- =p

feez said...

Dhada raya kat sepital ke dah kuar annur?

Tau, kamu degil cakap mak itu sebab kamu jadi srikandi ganaz. Kalau yg tak degil ckp mak ni selalunya jadi srikandi ayu dan pandai masak haha.

Baju raya warna warni amboii sukanye dia

Balik kampung di manakah korang jawa kan?

P/s: suasana raya yang paling best adalah di kampung...kot mana pun tetap di kampung..takde maknanya beraya kalau dok di kota...kosong.
Kawan la dgn bangla, nepal dan indongg.

Yang dah jadi org kota, dah jadi org bandar malah ada yg taknak ngaku orang kampung, asal kampung pun berpusu pusu ke ceruk ulu tpt asal msg2 time raya. Kerana suasana beraya di kampung bersama sanak saudara tercinta memg best bangeet.

Annur, kim salam pakcik ahmad. Glamor dia satu malaya kenal haha.

Anonymous said...

ckupla kamu semua tahu,dhada sihat...luka pun beransur sembuh...
aah,kami jawa murtad,haha...tak reti speaking jawa...ala,kimla salam kat mak i gak...ok,nnt salammu dikirimkan..
sbnrnya mmg nak pilih hitam,tp mak bebel,haha,ampun mak...
best gak jd srikandi ganaz,tak retila nak ayu2 sgt ni...nak muntah...haha

-rama2 annur yg riang rie hari raye- =p

wangsa said...

maaf zahir dan batin hamba hulurkan
sesama kita umat insani
salah dan silap harap dilupuskan
tapi lepas raya ni kita sakat annur kaw2 lagii...!!

**saya lebih suka tinggalkan annur dalam perut ular besar anakonda ditengah hutan amazon. hutan tebal mesti banyak momok bermastautin kat sana

balik kekampung bertemu ibubapa
peluk dan cium kami sembahkan
tapi adik feez beraya tanpa mereka berdua
harap tabah menempuh dugaan

kepompong datang, kepompong pergi
kawan yang baik suatu rezeki
kepompong balik bertemu yang dirindui
harap selepas raya bertemu kepompong lagi

kawan maya, kawan tak maya
sama-sama berhari raya
tersalah kata, tersalah bahasa
harap dimaafkan segala alpa

Anonymous said...

ehem2...annur disini...sape ye yg berani2 nak sakat i tuuu...

xpe.lepas raya kita gaduh2 lg ek semua kawan2...sy nak berehat dalam perut anakonda belaan sdr wangsa jap...

ps:emmm...bestnye duduk dalam perut anakonda ni...;),momok oh momok,keluarlah dikau pegi cari sama itu wangsa,hohoho...siapla kau wangsa...mlm ni aku datang menghantuimu...

-rama2 annur yg lemah lembut tali kecapi- =p

wangsa said...

assalam adik feez yang machos
sekadar busy body dari seorang kawan
sebelum kamu kami tinggalkan
berayalah kamu keseorangan di perantauan

apa khabar ibumu?
bila kali terakhir kamu bertanya khabar dengannya?
sihatkah dia?
bagaimana pula dengan ayahmu?
moga kamulah kawan terbaik utk dia berbicara
beruntung mereka mempunyai teruna yang machos seperti kamu....

adik mu sihatkah dia?
kakakmu bagaimana pula?
abangmu juga, bilakah kali terakhir kamu berbbm dengannya?

semoga ahli keluargamu sihat2 belaka ya feez...

bukan apa....
baru-baru ini aku mendapat berita duka
abang kawanku telah ter..mentalakkan isterinya kerana sengketa hati yang sudah lama terpendam
tidak tahu bagaimana dia hendak berhari raya tanpa bekas isterinya
baru2 ini juga kita mendengar berita seorang suami dituduh membunuh isterinya di bulan puasa
tidak tahu apa pula nasib sebenarnya
begitu juga...seorang kenalan pula sudah bersengketa dengan adik-beradiknya sekian lama
jadilah dia jauh dari darah daging keturunannya
siabang merajuk tidak mahu balik raya bersama keluarga
siadik amat tidak gembira mahu mengadap keluarga
sikakak asyik tertanya2 kenapa kamu semua bersengketa
siibu sudah kering air mata
siayah sudah tidak tahu hendak berbuat apa...

ada betulnya bila si annur gadis ayu mayu mata kuyu tapi nakal itu sering berkata...dunia sudah gila jadinya...

cuma....sedaya mungkin jgn kita tertarik kedalam dunia2 mereka yg sudah bersengketa itu

jadikan dunia sengketa mereka sebagai tauladan
aku masih punya ibu, ayah, abang, kakak, adik yang sungguh bahagia
sehari tidak bercakap dengan mereka sudah amat rindu rasanya
bertemu mereka adalah syurga didunia

feez, harap kamu baik-baik saja
kekalkan kemachoanmu dipagi raya
machos....iaitu menangislah sepuasnya mengenang jasa ibu, bapa dan keluarga
merekalah intan, berlian serta permata
machos....doakan sesungguh hati agar ikatan baik terjalin selamanya
machos....ziarahi mereka bila ada kesempatan
itu semua baru machos sebenar namanya

kirimkan salam kasih sayang kami kepada mereka semua...assalamualaikum...

D' Light said...

Salam Annur,

aku hanya musafir lalu
mengembara di alam maya
sudah ramai yang aku ketemu
bermacam cerita bermacam pola

singgah sebentar menjenguk laman
menyapa Annur dan kawan-kawan
meskipun hadirku dulu menggamit curiga
aku tidak ambil hati memang itu lumrah dunia,

mana yang janggal mencuit prasangka,
mungkin feez berhati-hati cuma,
kali ini aku biarkan saja,
tidak mahu mengundang sengketa.

lahiriah kita jauh berbeza
tapi fitrah murni tetap sama
dialam realiti jaraknya kita,
dialam maya bersulam rasa,

mohon maaf keterlanjuran bicara
Annur, feez ,wangsa, kepompong dan sesiapa jua
Syawal sudah menjelang tiba,
Ramadhan pergi diiringi sayu nan hiba,

bertemu lagi jika panjang umur,
hidup baru episod baru,
menunggu posting seterusnya dari Annur,
jangan sia-siakan bakat penulisanmu

Anugerah Tuhan yang Maha Esa,
guna utk dekatkan diri padaNya
Moga kau bertemu apa yang dicari,
erti hidup dan kebahagiaan hakiki

izinkan daku mengundur diri,
dilain masa berceloteh lagi,
banyak yang inginku kongsi
Itupun pada yang sudi

puteri jalanan a.k.a annur said...

aduhai...seronok ya dgr celoteh moteh kawan2 semua...annur pun xtau nak cakap apa...harap korang sume hepy selalu je...

ps:sdr wangsa,mata annur tak kuyu muyu k...main tembak je...hehe

kpd D Light,posting baru utk blog ini takkan ada lagi...tapi utk blog baru ada...suprise...hehe

-rama2 annur yg riang rie hari raye- =p

6803man sarawak said...

Slamat hari raya kepada admin blog dan rakan2 bloger yg beragama islam.

Anonymous said...

ape cer?? kes kakak ko tu bile nak sambung....

Anonymous said...

wow.. amazing... feez....
feez mcm play part polis jahat n polis baek... dulu beriye2 bangkang annur.... br senbln x singgah sini.. now feez da mesra alam ngn annur....nak tackle annur ke siap berpuitis2... dah same gile aku tgk...elok la sgt feez.... gud job...

Anonymous said...

dunia dan lakonannya...
dunia dan tipu dayanya...
dunia dan permainannya...
dunia dan arus gilanya...
dunia dan kebodohannya...
dunia dan penghuni sesatnya...
aduhai dunia...

-Annur-

puteri jalanan a.k.a annur said...

siapa ini yg menyamar2 sbg i niii,haha....selagi copy paste ayat2 dalam post,annur no hal la...takpayah mintak maaf,annur da maafkan...hehe,meh selak2 blog baru annur...peace..:)

La Reine said...

Kesian aku tengok kau ye... Orang lain semakin lama semakin maju dan byk benda dh buat. Kau pula masih di sini dan berada dalam dunia sendiri. Ape yg kau dapat buat perkara yg tidak berfaedah dan sembang kosong? Aq cuma nk ingatkan je, sebenarnya org tak heran pun dgn kau. Org layan kau sebab kau tak betul. Bukan boleh percaya pun, entah2 Feez dan lain2 tu adalah kau. Maklum la, org gila mne ade kawan. Kita terlalu asyik dgn dunia dan lupa akan akhirat.

puteri jalanan a.k.a annur said...

:)

La Reine said...

Aq tak dengki, iri hati dan sebagainya. Aq sebenarnya tak suka dgn perangai dan gaya kau yg mmbuatkan aq menyampah. Aq tak ade masa nk lyn kau dan bazir masa aku untuk perkara yg ntah ape2 entah. Aq komen sikit2 pun sebab syok sendiri kau semakin melampau.

puteri jalanan a.k.a annur said...

sepatutnya mcmana?

La Reine said...

Blog baru? So wht? Ade aq kisah?

puteri jalanan a.k.a annur said...

tak kisah takpela,tapi bgtau mcmana sepatutnya semuanya berlaku...

La Reine said...

Org lain pun ade blog dan tak ade pun nk kecoh mcm kau.

puteri jalanan a.k.a annur said...

cara aku kecoh macmana?bole tau?

puteri jalanan a.k.a annur said...

kalau ko rasa nak kondem aku ke,nak uji mental aku ke,nak promote blog ko ke...aku tak kisah da apapun motif ko masuk blog ni dan bg komen2 cmtu...janji ko hepy...aku da puas ajak berkawan,so benda terpulang kat ko...at least aku tak pegi menyalak kat blog2 orang lain dan komen2 mengarut semata2 nak orang pandang aku..aku cuma komen mengarut2 dalam blog aku sendiri...sama mcm ko merepek2 kat umah ko sendiri,mana lebih baik?ko pegi umah aku menjerit2 ke,atau ko jerit2 kat umah ko sendiri?so,ko pikir sendiri...

ps:kepada semua,annur mintak maaf,bahasa kena ubah tune sikit...haha

La Reine said...

Eh! ade ke org jadi mcm kau duduk sini sensorg dlm blog, ternanti2 komen dan mmbalasnye. Tambahan pula, blog ni kan dh ' tutup '. Hanya org gila je yg wat mcm tu.

La Reine said...

Aq? promosi blog? Tolonglah... blog ni pun tak sampai 1m yg lawat tak pyh eh nk buat lawak kata aku nk popular ...

puteri jalanan a.k.a annur said...

aah,aku orang gila.hanya orang gila je yg cakap dgn orang gila,kan?tapi at least ko tgok gak blog aku walaupun ko benci...jadi skrang ni aku rasa berminat balik nak kawan dgn ko,amacam?sambut ke tak tawaran aku ni?hmm?

La Reine said...

Aq tengok komen kau paling banyak drpd pengunjung blog. Ouh!! kalau mcm tu ramai sgt2 org yg baca, sokong dan meminati kau ye?

puteri jalanan a.k.a annur said...

aku tak mintak org minat aku pun...blog ni adalah blog aku,apa yg aku nak cakap,aku akan cakap bergantung pada mood aku...kuasa veto ada pada aku...sekalipun ruangan komen penuh dgn komen aku,aku hepy dapat bgtau sesuatu pada pembaca...dulu pun aku dgn kakak je yg mengarut dalam blog ni,kitorang borak2 sesama beradik...sbb kitorang jauh...sekalipun dalam dunia ni ada 2 3 orang je yg bukak blog aku ni pun,aku ok...at least aku dapat bantu jiwa aku dan jiwa2 mereka2 tu...meluah pun ubat pada jiwa...mcm ko jugak,bila ko luah2 kebencian pada aku,at least ko xdala marah2 kat orang lain...kira aku da selamatkan orang2 lain dpd jadi bahan kebencian ko...itu pun aku da cukup bersyukur...:)

La Reine said...

6 August 2012 02:16 kata ramai peminat Annur. Hakikatnye, sy tengok Annur sorg je yg komen lebih. Ramai tu tak wujud. Lain kali jgn tipu sy ok?

La Reine said...

Sy benci sgt dgn Annur sebab dia tipu sy.

puteri jalanan a.k.a annur said...

hehe,la reine mmg cute,annur tak sanggup tipu.haha..aah,mana ada orang baca blog ni,kita berdua je yg dating ni...annur mana ada peminat,la reine mesti ramai peminat kan?hehe

La Reine said...

Kalau kawan dengan org baik, kita akan jadi baik.

Kalau kawan dengan orang jahat, kita akan jadi jahat.

Kalau kawan dengan orang gila, kita akan jadi gila.

puteri jalanan a.k.a annur said...

jadi la reine yg mana?

La Reine said...

Kalau Annur gila, Annur dah lama dh ke tempat yg sepatutnye. Knpe Annur masih ade di sini?

La Reine said...

tak ade kawan.

puteri jalanan a.k.a annur said...

aah,annur takda kawan,la reine sudi jadi kawan annur tak?

La Reine said...

Sy bukan tak nk kwn dgn Annur. Tegur sikit2 boleh la. Sebabnye Annur lebih pandai dalam bab sastera, puisi,sajak dan sebagainye. Sy tak tahu nk ckp ape2 tentang tu. Sy usik2 Annur je, jadi jgn marah...

puteri jalanan a.k.a annur said...

har...gitula best...kita kawan k?ala takpe,nak kritik2 pedas annur ok la...kita semua kengkawan mesti support each other kan?so,mulai hari ni kita kawan k?annur mtk maaf sgt kalau byk guris hati la reine...kita berdamai k?annur tak reti sgt puitis2 ni,tu sume main bantai je...komen2 gni pun annur ok jer...hehe

salam perkenalan...:)

La Reine said...

Ouh.. ok. hi.

puteri jalanan a.k.a annur said...

hai!dah2 jgn risau2,annur tak marah pun...no hal la,kawan2...

Anonymous said...

bile ntah nak jatuh hukum si dhada tu...

Anonymous said...

bile ek??? annur leh btau bile x?? intrestd sgt nak tau

Anonymous said...

penchinta

aku tau itu bukan dirimu..aku tau bukan itu minatmu...aku tau segala gerak tari mu..langkah mereka sungguh sumbang..meneguk air yg sedang keruh..

maafkan mereka..mereka tiada nilai..

penchinta

puteri jalanan a.k.a annur said...

wahai penchinta,berlemah lembutlah...itulah yg sedang cuba aku lakukan...annur tetap annur...fahamilah setiap kiasan puisiku di selendang kuning,kamu pasti mengerti...apa yg telah terjadi banyak mengajar aku supaya belajar memahami masyarakat...bukan membuang mereka...setiap dari mereka punya harga...kerana itulah mereka lahir kedunia...menghargai setiap satunya yg hadir itu juga satu pelajaran buat mereka yang berfikir...wahai penchinta,aku perlu membetulkan tali layarku untuk menghadapi badai laut yang telah berubah berbanding dulu...aku tidak boleh terlalu keras menghadap ribut lautan,nanti pasti aku akan hilang di dalam lautan...maukah kamu aku hilang dan tiada timbul lagi?jawablah wahai penchinta...annur tetap annur...

puteri jalanan a.k.a annur said...

penchinta,jika kamu ada membaca ttg ini,ketahuilah kamu buat aku tersedak...ternyata kamu mengenal aku...lebih kenal berbanding lain...semalaman aku berfikir ttg kata2mu...ketahuilah,aku terpaksa kerana keadaan...dengarkan lagu kurniaan dlm samaran;siti nurhaliza,sudah pun dilink kan di selendang kuning...:)

Anonymous said...

benar kata penchinta..
selendang kuning semakin menyingkap siapa disebalik puteri itu..ianya bukan kamu, langkah mu semakin berbeza atau kamu yang berubah

-xie-

puteri jalanan a.k.a annur said...

post ini belum habis terungkap...akan aku bantu kalian untuk mencari yang tersirat di selendang kuning...teliti,fahami,tutup mata zahir,guna mata hati...aku itu maya kamu...lila itu permainanku...

"aku akan bantu kamu,kamu semuanya...hanya jika kamu sedar siapa aku dan siapa disebalik aku.."

Anonymous said...

utk pengatahuan mu aku telah lama mengikuti blog ini sebelum kes dhada terjadi lagi.cuma baru kini meluah kan kata.dunia yang kamu gambarkan kelihatan sama seperti dunia ku.perasaan yang kamu puitiskan seperti yang aku alami membuat aku berasa tidak keseorangan..adakah aku mengenalimu dan adakah kamu mengenaliku?

-xie-

puteri jalanan a.k.a annur said...

soalan itu aku tinggalkan pada kamu xie...cuma satu yg aku ingin katakan,aku itu kamu,dari sisi yang kamu tidak ketahui akan keberadaan aku...

"sesuatu yang bukan dari hati,takkan dapat menyentuh hati"

mungkin getaran kita seiringan...

puteri jalanan a.k.a annur said...

salam sejahtera semua,kepada sesiapa yang masih belum tahu,blog hud2 ni telah diubah keteratak yang baru...kepada semua,jemput singgah ya...

2selendangkuning.blogspot.com

harap maklum...

ooh la la its fräulein's said...

Dia berkelulusan UIAM. Kenape dia wt mcm ni? Hmmmmm....dia nk popular?Ouhh rs dirinye hebat sgt dn sebagainye? Kenape pakai topeng?? Ehh tk malu ker ape yg dia buat huh?

a.k.a La Reine*

ooh la la its fräulein's said...

Sy bkn ape sy cume nk ingtkn jer la. Kalau masalah kecil tak ape. Kalau masalah besar? 1 Malaysia tahu dn bukan setakat malu je...nnti dicemuh, dimaki, dihina, dicaci dn dibenci oleh masyarakat :)

ooh la la its fräulein's said...

Pelik le dgn bermcm2 perangai pelik manusia...


La Reine*

Fräulein said...

Sebenarnye ade perkataan yg lebih sesuai dn bukannye guna perkataan kalian. Kalian tue bahasa ape?

Fräulein said...

Kamu semua....hihihi

La Reine*

ooh la la its fräulein's said...

Muka tebal = tidak tahu malu.

puteri jalanan a.k.a annur said...

apele masalahnya kamu ni la reine...hidup kamu kesian...kamu cari orang utk kamu maki,utk kamu caci...ntah dia sapa pun kamu tak kenal...sempat ke kamu mintak maaf pada dia sebelum kamu mati nnt...manala tau ada kata2 kamu tu fitnah,tak kena naya tu...kan fitnah tu lagi teruk dpd membunuh...kesian kamu,kata2 caci dan maki ibarat satu perkataan yg biasa bagi kamu...

ooh la la its fraulein's said...

Eh ape yg kau ckp ni??

ooh la la its fraulein's said...

Hey!! mne ade aq maki2. Kalau maki pun tk ade masalah sbb org mcm dia mmg layak pun dimaki. Fikir le ape perbuatan yg dia buat. Kalau org baik, ade ke org nk marah2 dn benci? Kenal atau tidak aq tak heran. Ouhh sempat minta maaf atau tidak???? haha lawaknye...Hey, cermin diri dulu la.. Siapa yg nk huru harakan negara baru2 ni? perangai pun teruk...ada hati nk tegur org ...tak malu!!! Aq tk ade la nk fitnah2 org. Tolong jgn berpura2 ok? Aq paling benci org yg hipokrit. Maksud aq diri sendiri pun teruk tak pyh nk tegur org.

ooh la la its fräulein's said...

Aq rs ape yg aq komen ok je. Siapa yg mkn cili dia le rs pedas.Aq ckp baik2 je kn? Ok tk ape ckp la ape yg tk puas hati???????

ooh la la its fräulein's said...

Keturunan, saudara-mara, ahli keluarga dn smue yg ade kaitan dgn kau tak wujud pun tak ape. Malaysia tak rugi pun ade rakyat mcm kau.

puteri jalanan a.k.a annur said...

hehe.da terkeluar sikap sebenar kamu.aku baru pancing sikit je...=p

puteri jalanan a.k.a annur said...

ni kalau dhada ada ni,pasti dia annur akan suruh angkut la reine masuk bakul...kedatangan kami di alam maya ni sebab nak bawak ramai2 masuk bakul utk dijual...=p

oklah la reine,annur da ngantok,bebel jela papa kat sini...sok kita smbung gaduh k sayang...muah...

ooh la la its fräulein's said...

Aq tak tahu kau manusia jenis ape. Aq tk nk lyn org gila sbenarnye. Aq cume nk ckp sepatutnye kalau ssorg tue kalau da wt masalah lg2 masalah mcm dia wt tue bkn dia je malu. Smue ahli keluarga, keturunan, saudara mara dn yg ade kaitan dgn dia turut sama malu dn terlibat. Persoalannye yg mmbuatkan aq rs amat pelik bia dia serang dn wt masalah tu, kau pula bangga,kagum dn kecoh seolah2 ape yg dia wt tu mmg terbaik. Maksud aq sepatutnye kau patut malu dgn ape yg dia wt sbb dia ahli keluarga kau dn kau tak sepatutnye ade kt sini dan apatah lg buat blog.

ooh la its fräulein's said...

Keluar perangai sebenar?? Eh masalahnye kau tuduh2 dn cari gaduh sape yg tak mengeluarkn kata2 mcm tue?

ooh la la its fräulein's said...

Pancing ape?? Kau yg mula2 tuduh2 dan cari pasal tiba2 jadi aq marah la!! Kalau kau tuduh org lain pun same je. Org lain pun marah kau mcm aq juga.

ooh la la its fräulein's said...

Di mata kau mmg la kau rs org sume sukakan kau sbb kau mmg org gila dn syok sendiri. Hakikatnye masyarakat menyampah dn tak suka keluarga, saudara mara, keturunan dan smue yg ade kaitan dgn kau disebabkn perbuatan salah seorg ahli keluarga kau yg sakit tu. Kalau kau rs ayat aku lain drpd lain sebab kau yg mula2 tuduh2 dan cari psl dulu ok?

ooh la its fräulein's said...

Hey,org gila kenape kau tak rs malu walaupun yg buat masalah tu ahli keluarga kau yg lain??????

ooh la its fräulein's said...

Hey, tk pyh la nk berpura2...takkan la masyarakat suka dgn perbuatan ahli keluarga kau yg gila dn buat kerja gila tu??? takkan la smue ahli keluarga, keturunan dn saudara mara kau tk rs ape2? haha...Aq yakin skrg kamu semua mesti susah. Kalau org baik kita ckp baik2. Kalau org yg mcm mereka ni nk ckp baik2??

ooh la its fräulein's said...

Aq ucapkn takziah kpd smue ahli keluarga,saudara mara, keturunan dn ahli keluarga dn yg ade kaitan dgn kau. Harap kamu semua cepat la 'pergi' sbb menyusahkn org je.

ooh la la its fräulein's said...

Annur kn org gila. Ssorg drpd ahli keluarga dia wt masalah menggugat ketenteraman awam. Oleh itu, sudah tentu masyarakat dn org tak suka dia dsbbkn perbuatan ahli keluarga dia tu. Kalau tengok blog baru dia selendang kuning tu mmg tak logik kerana terlalu byk komen. Teruskan syok sendiri wahai Annur. Dia ingt aq tak tahu ke yg komen tu kebanyakannye dia dn menggunakn nama2 yg berbeza...hahah

ooh la its fräulein's said...

Aq yakin sgt keluarga, saudara mara ,keturunan dn smue yg ade kaitan dgn kau susah kn skrg ni....kesian :)

ooh la its fräulein's said...

Tipu la kalau pergi mne2 tak ade ape2. Masyarakat sokong dn suka kamu smue??? hahaha

ooh la its fräulein's said...

Pandai si gila Annur ni...ahli keluarga dia da wt masalah nk huru harakan negara dn kerja gila. Masyarakat dn org ramai dh tentu tak suka. Kalau mcm tu logik ker ramai org suka Annur sebab terlalu byk sgt2 komen di blog Annur selendang kuning tu? Fikir2kn lah...

ooh la la fräulein's said...

1. Kalau komen aq menghina,mencaci dn sebagainye cuba la fikir dulu patut ker guna ayat yg baik dgn org mcm ni?
2. Aq mmg tak ade niat nk dengki.Aq mmg tak suka dgn mereka ni. Kalau nk tahu kenape fikir2kn la ape perbuatan dia buat dgn negaraku yg aman damai ni.
3. Aq komen byk2 ni sbb aq pun tkkn lyn dn komen lg da.
4. Patut ker kita mnggunakan ayat yg baik dgn makhluk seperti mereka ni????
5.Aq hanya ckp sopan santundn baik dgn org baik je.

ooh la its fräulein's said...

Kakak kau dh la serang Putrajaya. Apa yg kau tunggu lagi bla la pergi duduk negara lain. Halau je binatang ni smue. Manusia tak bersyukur. Negara aman buat masalah dan kau masih dapat duduk dlm negara ini sampai skrg. Kalau kau buat mcm ni kt negara lain memang tkkn terlepas.

ooh la la its fräulein's said...

Hebat si Annur ni berpura2 menjadi ramai guna byk nama kt blog selendang kuning....haha

ooh la la its fräulein's said...

Annur terima la hakikat....kamu semua dhda ,keluarga,saudara mara dn lain2 dibenci oleh masyarakat dsbbkn perbuatan gila dhda yg nk hncurkn negara. Oleh itu, patut ke sanggup menggunakan nama yg berbeza supaya org nmpk ramai blog selendang kuning tue? Annur tahu tk kenapa dhda wt masalah dn Annur tak tahu malu??? Jawapannye sebabbb Annur mmg gila.

ooh la its fräulein's said...

Pelik ,ahli keluarga dia buat masalah yg teruk dn lg pelik Annur masih di sini dan ade blog baru. Hey, ini bkn soal dengki. aq cume nk tnye tak malu ker sbb perbuatan dhda gila tue? hahah

ooh la la its fräulein's said...

Kata2 ku yg jahat ni mmg layak dgn org yg jahat mcm kau Annur, dhada, keluarga, saudara mara dan keturunan kau. Aq sedar ye aq mmg tak sepatutnye mnyakitkn hati org dn ckp mcm ni.

puteri jalanan a.k.a annur said...

ini yg buat annur rasa nak peluk la reine kuat2...luahkan lagi dan lagi la reine smpai kamu lega...cakap papa je k?annur tak amek hati punya...aahla,kat selendang kuning tu annur letak byk nama supaya org tau yg ramaiiiii org sayangkan annur...baru best sikit berblog,tak gitu?hehe...cakap papa je la reine,annur sayang kamu...nnt bila sedih atau papa,cuma email selendang kuning,kt borak2 k...

"kepada semua,inilah ayat annur utk tunjuk baik depan semuaaaaaaa org'...peace...=p

ooh la la its fräulein's said...

Masalahnye skrg aq pelik kenape kau tk rs malu sbb ape yg Ddha buat??hahah muka tebal la kau ni :)

ooh la la its fräulein's said...

Dia tak malu sbb dia mmg gila. Aq ckp lain. Dia ckp lain. Pandai kau putar belit dan reka cerita ye. Aq tak heran ah org gila nk letak byk nama ler supaya blog meriah ke ape. Aq yakin kau yg komen sensorg dlm blog kau sendiri. Maksudnye kau tnye dn kau yg balas. Kebanyakannye yg komen kt blog kau tue kau kn Annur?Maksudnye kau komen guna byk nama la.

puteri jalanan a.k.a annur said...

wah...syoknyer dgr apa yg la reine cakapkan...cakapla lagi...annur nak dgr smbil makan popcorn,syok sgt...oo,cerita da smpai bab annur gila,komen sorang2 dalam blog selendang kuning,lagi?sambung2...eh,sedap pulak popcorn ni...bang2,beli lagi satu popcorn,cerita tgh best ni...haha

ooh la la its fräulein's said...

Kepompong la apa la dn byk lg nama, kemungkinan besar itu sume kau Annur. Maknanye org yg sama. Bla la org gila!!! ayat tak boleh bla! tak terase konon...hahah ayat dia yg mula2 kata aq fitnah tu pun dia dh terasa...Annur gila ni tak boleh ckp byk sbb ape yg kakak dia buat mmg salah...jadi dia tak boleh nk marah aq.....hahahha kesian sungguh org gila.

puteri jalanan a.k.a annur said...

haha.maknanya la reine curi2 tgok selendang kuning kan?aah,kat situ kan annur guna banyakkkk sgt nama supaya komen nmpak banyak,cenggitu ek jalan ceritanya?ok smbung lagi...popcorn pun masih banyak lagi ni...wayang free pulak,sape taknak...haha

ooh la la its fräulein's said...

Weh! aq tnye ni kenape tak balas?? kenape kau tak malu? Kakak kau tu pun tahu pulak malu 1 itu sbb tak berani nk buat blog baru takut kena kutuk haha...Kau pun kena kutuk juga tapi tak le teruk sgt sbb kau tak buat masalah tue.

puteri jalanan a.k.a annur said...

lagi2?haha...rasanya soalan tu xpayah kot jawab,sebab la reine selalunya tanya dan jawab sendiri utk annur...haha

cerita lagi sayang....muah...

ooh la la its fräulein's said...

Tgok ah balik komen aq. Mula2 aq ckp baik2 kan? Lepas tu kau merepek ape tuduh aq tiba2 jadi tu ah sebab aq komen mggunakan bahasa dn nada mcm ni. Aq tak rugi kehilangan org mcm kau pun. Aq ulang yea?? Apa lg yg kau tunggu? kalau tak puas hati bla la dan pergi duduk kt negara lain. Ada fhm??

ooh la la its fräulein's said...

Kalau dh salah mmg la tak jawab kn?

puteri jalanan a.k.a annur said...

lagila sayang...wajah kamu semakin manis bila marah...aduh...terpanah i...=p

puteri jalanan a.k.a annur said...

ok2,annur stop...annur maafkan segala ketelanjuran kata2 kamu la reine,ada org marah annur asyik kenakan kamu ni...hehe

tata sayang...komen je papa kat sini k...luahkan semuanya,jiwa kamu sgt perlu caci maki manusia supaya segala tekanan tu lepas...

bye sayang...muah...

puteri jalanan a.k.a annur said...

opss....sebelum tu annur mintak maaf k buat kamu mcm mainan kanak2...sesaje je hiburan di pagi nan indah...hehe

ok2,annur minta maaf...smbut k?sayang kamu...

ooh la la its fräulein's said...

Biasa la org gila Annur nk mengelak jwb sbb dah salah kah3 ok ok aq faham...bosan ler kenape aq ade masa nk komen dan layan org gila ni?

ooh la la its fräulein's said...

Cepat le Annur skrg la komen kt blog selendang gila tuh pakai nama kepompong lepas tu berdialog dgn feez baru la nmpk gempak dan ramai kan.....kan? Lepas tu nanti guna nama lain pulak eh?

ooh la la its fräulein's said...

Aq tak percaya ramai sgt org yg komen kt blog selendang gila tue sebab bukan ke kakak kau ade buat masalah nk hancurkn negara baru2 ni.

ooh la la its fräulein's said...

Cepat la Annur!!! ternanti2 juga org gila syok sendiri buat blog dan komen kah3.

ooh la la its fräulein's said...

Serius! Aq mmg tak heran dn nk menyibuk dgn kisah hidup dan apatah lg diri kau. Aq komen ini pun sebab siapa yg tak menyampah dgn org yang dh buat masalah lepas tu dan tak tahu malu!

ooh la la its fräulein's said...

Annur skrg ini masa yg sesuai komen kt blog selendang tuh guna nama wangsa pun boleh he3

ooh la la its fräulein's said...

Aq tahu aq salah mggunakan bahasa yg tidak baik. Patutkah mggunakan bahasa yg baik dgn Annur yg tiba2 menuduh aq? Patutkah kita menggunakan bahasa yg baik dgn Annur, keluarga, saudara mara dan keturunan dia terutama kakaknya Dhada yg buat kerja gila yg mggemparkn dn nk menghncurkan negara? Patutkah kita sanjung, hormat dan suka dgn mereka ni?

puteri jalanan a.k.a annur said...

cik la reine cakap dgn sapa?xda orang yg baca blog ni la...annur sorang je yg slalu datang sini...itula,kan i da ajak berkawan,u nak lawan jugak...=p

jgn nangis k?meh sini annur peluk...muah...

Diari Amirdza said...

Assalammualaikum wth..

tak terbaca dan terlalu indah aksara jiwa buat Kekasih Baqa'..saya dah berjam-jam menilik dibalik bias kata-kata..cukup menarik...indahnya andai mengerti kerna jelira ghairah Sang Pemunya Cinta telah pun meresapi..Subhanallah 7x!

puteri jalanan a.k.a annur said...

wsalam,salam perkenalan dari annur wahai Amirdza...silakan ke blog baru annur ya...:D

2selendangkuning@blogspot.com

ps:annur aka admin blog 9111tanya sama itu hud2.utk pengetahuan anda semua,blog ini da tak dapat diaccess oleh admin...tq...

Seekz said...

Ya Allah.. da dekat 600 komen dalam ni dan masih ramai lagi yg tidak puas menghina dan mencaci..

Sedihnya..

puteri jalanan a.k.a annur said...

salam sdr Seekz,ini annur admin blog ini,tapi malang sekali ia da tak dapat diaccess seperti dulu...tapi ia dipindah keteratak baru,

2selendangkuning@blogspot.com

silakan datang ya,annur jemput...

tentang mereka yg mencaci,biarkanlah...berlapang dada itulah yg terbaik...

Anonymous said...

owh..saya paham aper maksud annur"madu kami diambil,sepah dibuang" (lebihkan kurang ayatnyer)..tapi nak explain camner yer..ermm contoh pendatang asing datang kat negara kita jadi kontraktor untuk penuhi kekosongan tenaga buruh...lepas tuh...jalan jalan saner sini orang cakap "tengoklar tuh dasar pendatang dan bla bla bla..." ini ikut pemahaman sayer larr

puteri jalanan a.k.a annur said...

ayatnya gni..."kamu hisap madu kami,kamu buang sepah kami..."...okey,annur beri satu perumpamaan...

bila seseorang lakukan kebaikan pada anda,disaat itu anda junjung dia kerana kebaikannya,tatkala dia jatuh dan masuk kelembah hitam,dalam erti kata lain berbuat kejahatan,kamu caci dia...kamu buang dia,sedangkan kamu itu pernah hidup dengan kebaikannya...tidak mungkin kamu terwujud seperti sekarang tanpanya...maka,mengapa mesti menyingkirkan dia?mengapa tidak berlapang dada saja dan menerima mereka seadanya?perbaiki apa yg kurang hentikan cercaan sebarang...ia bukan membantu,malah bertambah rosakkan keadaan...apa yg annur maksudkan ialah,mana2 mereka yang masyarakat gelar sebagai "rosak,gila,mental,tiga suku,atau apa saja hinaan dan gelaran yang menerakakan manusia" harus dibimbing dan diajak berkawan...kita perlu memahami keadaan jiwa mereka...mendengar setiap luahan mereka...bukan menyisihkan mereka...ada sebabnya mereka wujud disekeliling kita...buanglah yg keruh,ambil yang jernih...tiada manusia yg sempurna didunia ini...

wangsa said...

ooh la la its fräulein's said..

"Annur skrg ini masa yg sesuai komen kt blog selendang tuh guna nama wangsa pun boleh he3"

16 September 2012 21:00

as salam adik la reini, anda masih sudi menjenguk teratak hud2 yg sunyi sepi ini...??

marilah bertandang ke istana puteri annur yg ceria dan harmoni di selendang kuning

wangsa tu nama sayalah...bukan sesekali puteri annur

saya memang jarang sign ini google account bila beri komen dlm blog org lain

saya, feez, anakanda bertuah, kepompong, orang menyorok, penchinta serta ramai lagi adalah rakan2 maya puteri annur yg sgt mengasihi serta sayangkan puteri

mari kita mencari damai adik la reini

penjajaran galaksi pun sudah bermula, semua atom2 di alam semesta akan bergerak mencari rentak harmoninya masing2 - mengakhiri zaman kegelapan serta saling membenci - menjadi permulaan kepada zaman gemilang damai berkasih-sayang

adik la reini masih mahu ketinggalan zaman kah??

Anonymous said...

fuck you and your slut sister

puteri jalanan a.k.a annur said...

ehem2...:)

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

«Oldest ‹Older   401 – 597 of 597   Newer› Newest»